+ Meer informatie

"Kiss and ride"

1 minuut leestijd

Door de uitbreiding van het stationsgebouw kan de verkeersleiding vanuit de huidige verkeerstoren niet alle vliegtuigen meer overzien. In 1988 is daarom begonnen met de bouw van een nieuwe toren. Met een hoogte van honderd meter wordt het de hoogste verkeerstoren ter wereld. Medio 1991 wordt Jjij in gebruik genomen. De andere projecten die Schiphol naar 2000 moeten leiden, omvatten onder meer de bouw van een vrachtgebouw, de aanleg van een tweede spoortunnel (waarbij rekening wordt gehouden met de komst van de TGV, de hogesnelheidstrein) en het aanpassen van de wegenstructuur. Om de capaciteit van de voorrijwegen te vergroten, wordt er een "kiss and ride-systeem" ingevoerd. Dit houdt in dat er op de wegen direct voor het stationsgebouw geen auto's onbeheerd mogen achterblijven. Het motto voor wegbrengers luidt dan: "zoenen en doorrijden".

Na de uitbreiding wil Schiphol de huidige minimale overstaptijd van 45 mi nuten handhaven. Door de grotere af

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.