Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Opuscula theologica selecta - pagina 295

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Opuscula theologica selecta - pagina 295

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

THESES THEOLOGICAE.

273

Genes. 17. 10. Agnus est transitus: Exod. 12. 43. Petra erat Christus. Corinth. 10. 4. Itaque firmum manet, nuUam transsubstantiationem fieri , nuUamve panem communem, quoad substantiam, diflferentiam esse inter panem Coenae, quoad quantitatem, aut quoad qualitates naturales sed tantum quoad relationem, officium. hoc est, quoad vsum Secundus error originem a primo ducit. Nam, statuendo panem in corpus 12. Christi transsubstantiari , concludunt sanguinem Christi esse in corpore per concomi-

est foedus: I.

&

&

proinde nos corpori & sanguini communicare, quotiescunque hostiam & per consequens poculum praeberi laicis non esse necesse. Sed quis hanc auctoritatem mortalibus tribuit, res diuinas prohibito tractandi? Paulus Crt'/. 3. 15. ne hominis quidem testamento rato vult addi posse aut deleri quidpiam raultd minus testamento filij Dei, cuius vltima voluntas nobis in Euangelio reuelata est Matth. 26. 26. 27. vt accipiamus, edamus, & bibamus ea, quae nobis porriguntur. Nec tantiam:

ac

manducamus

,

:

locum habere debet haec cauillatio, hoc solum imperatum fuisse discipuUs: nam eadem ratione, Laici quos vocant essent arcendi a communione corporis. Praeterea notandum corpus Christi nobis in coena offerri quatenus mortuum & exsangue in cruce oblatum" fuit pro nobis, & sanguinem eius nos bibere, non quateniis est in venis corporis, sed qua effusus fuit. Hoc est sanguis (inquit Christus Matth. 26. 22>.) ,

,

,

,

qui pro multis eflfunditur in remissionem peccatorum. Tertius denique error nascitur ex duobus praecedentibus. 13.

nam

iactis his fun-

damentis, panem transsubstantiari in corpus Christi , deinde sanguinem esse in corpore per concomitantiam, concludunt, infideles participes fieri corporis & sanguinis Christi. quod quam sit a veritate aUenum, patet ex sequentibus. Primo, quia, loh. 6. 56.

&

bibit meum sanguinem , in me manet quisquis edit carnem meam (inquit Christus) infideles in Christo, est ego in eo: at dicere Christum manere in infideUbus, blasphemum: Ergo, & dicere infideles manducare carnem & bibere sanguinem Christi. Secundo, loh. 6. 54. qui manducant Christum habent vitam aeternam. Impij non habent vitam aeternam. Ergo, & c. Tertio, corpus Christiiiunquam separatur a spiritu & virtute diuina, ac proinde omnes sumentes corpus Christi viuificaiitur.

&

&

Nec tamen

14.

sequitur

fidem

efficere,

vt

corpu?

sit

praesens in coena: haec

imo fides recipit id, quod in Coena nobis ofifertur, corpus sciUcet Christi. Notandum enim Sacramenta dupUciter consideranda esse, primum in in se, secundo in nobis, vel in vsu ipsorum. Ratione Sacramentorum in se adunatur non tamen corporaUter. Veriim, vt totius Sacravere corpus Christi pani & vino menti fiat quis particeps aUquid requiritur k parte ipsius nimirum fides. Exhibetur efficacia

est

Spiritus:

,

:

,

,

&

Sacramenti in se considerati, etiam infideU: tamen cum constet infideles destitui & recta voluntate, & instru(f. 1738) mento, quo vno recipi potest, ac debet corpus Christi, nempe fide, non est quod ergo

cum pane

vino corpus Christi,

ratione

quasi non praebentem quod promisit. Manet interea vis mysterij quantumuis eam impius quoad in se est , exinanire studeat nec eius ingratitudine aUquid detrahi aut intercidere potest de fide promissionum Dei. Finis aUus primarius, aUus secundarius. Primarius est vt hac actione com15. monefiamus Christum mortuum esse pro nobis. Carnem, & sanguinem suum esse vere cibum, & potum nostrum spiritualem, & nos communione Christi viuificari sentiamus. Seamdarius est, vt sit testificatio debitae gratitudinis erga Christum coniuncta cum solenni gratiarum actionis ritu: Symbolum, & pignus mutuae charitatis, vinculum dilectionis, & nota qua Ecclesia Dei ab infideUbus distinguitur.

Deum

integra

incusent,

;

,

,

35

LIII.

DE

Dit artikel werd u aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's

Opuscula theologica selecta - pagina 295

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's