Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Opuscula theologica selecta - pagina 249

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Opuscula theologica selecta - pagina 249

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

TH E

homo

se

illi

subiicit

S

E S

TH

tanquaru superiori,

B

OLOO

r

C A

& Domino,

E.

227

cui

externum defert honorem

ac reuerentiam. 1.

Exhibetur

tuni Creatori,

quod

&

autem Adoratio, hoc

est,

honor,

re(f.

i^gS^uerentia,

&

subiectio,

dicitur Relii^iosa^ ciuod reHgionis ergo \vAi\ \i\n\ crQaX.\xx\?,^tk Po/ifica

Regibus, Principihus, ac *'»' vns^ox^ constitutis, defeadorat AHos Heth, tancjuam superiores, & terrae ilHus tum quidem Dominos. Geu. 23. Isaac benedicens lacobo ait: Adorent te fihj niatris tuae. i. superiorem agnoscant, & tibi seruiant. Ge//. 27. ManipuU fratrum dicuntur adorasse losephi manipulum: & ibidem Sol & Luna losephum i[)sum adorasse videntur. Geu. 37. Dauid lonathae hunc defert honorem. i. Sa/u. 20. Abigael Dauidi. Tahs certe adoratio non improbatur, neque S. Litleris damnatur. Quare 1. Sa//i. 25. etiam Sancti eo sunt vsi, & sibi idem honoris deferri passi sunt. Dauid eo vsus est crga lonatham, & se ita adorari passus. Et vt refert losephus, Alexander Magnus loiada Sacerdotem Hierosolymis sic saUitauit. Fuisse autem pubhcam consuetudinem , ostendi potest, qu6d praeter excmi^la 5. aUata ex S. Literis, GentiUum historiae testantur, Persarum, Medorum, ac Indorum populos suos Reges soUtos fuisse sic salutare. Apud Xenoph. Persae Cyrum adorant. JJd. 8. Cyropaediac. OrientaUum Uic mos fuit, ac vitio carere potuit: Euroi)aeis non ita familiaris. Nam Graecis non fuisse consuetum, satis indicat Ismeniae TUebani historia, qui cum deberet Artaxerxem adorare Persico more, annukun in terram abjecit vocatur,

xoig

ratur. Sic noi.titxu)i

nokitats

^

Abraham

eiimque toUendo simulauit speciem adorationis. Et Lacones, apud Herodotum in Polymnia testantur apud ipsos non esse moris adorare hominem. Romanis erat satis honoris de via cedere, genu flectere, aperire cai^ut, de nomine salutare. Hinc Principes ipsi secum habebant suos Nomenclatores qui de nominibus ciuium admonerent ,

,

nomina exprimerent, quod vicissim ciues Principi praestabant. Porro, ReUgiosae adorationi non SoUuti Animi pia affectio & certa

vt salutando 6.

fiducia

sed externi quoqtte ritus & gestus. Dicit cnim Abraham se cum puero veUe in monte adorare, ac redire ad seruos, hoc est, diuinum obire cuUum. Ge/i. 22.Populus adorat ad ostium tabernacuU sui, dum Moses cum Domino loquitur in tabernaculo Dei Exod. 2iZ- Sic lolia/i. 12. Graeci Hierosolymis sunt qui voUint adorare , & cupiunt videre lesum, &c. Est autem adoratio ReUgiosa duplex: Vera, & Falsa, seu Pontificia. IUn soU, 7. omnipotenti, omnipraesenti, omniscio Deo exhibenda est. Non habebis deos alienos coram me. Exod. 20. Dominum Deum tuum adorabis, & iUi soU seruies. Deiit. 6. Sic Christus Satanam repeUit, Matt. 4. Et AngeUis, Apoc. 19. lohanni dicit: Deum adora. Plaec fit, cum creaturis honos soU Deo debitus exhibetur. Ex his quidem vel viuis, vt siunmo iUi Pontifici, vel Antichristo Romano, qui eo processit temeritatis, vt (Uuinos palam honores inter homines adfectet, dum se cogit adorari reUgiose, ad pedes suos procumbere, e6sque deosculari, etiam supremi ordinis Antistites, im6 & summos Principes. Vel Mortuis, & viuentibus in coelo, vbi duplex Adoratio excogitata est Pajnstis, videUcet ^oi/Aeta, quae sit promiscua adoratio, AngeUs, Sanctis, vita functis, & eorum sepulchris, ossibus, tumuUs, statuis, & pictu-is exUibenda. 'Yne^HovXeia^ quae Mariae Virgini, Humanitati Christi, & cruci, cui adfixus fuit, e>.hiberi consueuit: etsi de hac non satis inter ipsos conuenire ex Actis patet Nicaenae 2. Synodi. CuUum ver6 AatQaias ad Deum pertinere statuunt. 8. Sacrilegum & ineptum esse hoc Sacrificulorum commentum, res ipsa clamat, discrimen enim hoc non obseruatur k S. Litteris, Matt/i. 6. 24. Lj/c. 16. 13. R0//1. 16. 18. Ga/. 4. 8. 9. R0//1. I. 9. I. T/iess. i. 9. i. Pet.2. 16. Apoc. 22.6. R0//1. 12. I. Nam Jovleitt etiam est, quae Deo debetur, hinc Apostolus frequenter se dovkov Dei vocat, inest,

Dit artikel werd u aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's

Opuscula theologica selecta - pagina 249

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's