Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Opuscula theologica selecta - pagina 216

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Opuscula theologica selecta - pagina 216

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

THESES THEOLOGICAE.

194

credimus, sed semen mulieris

&

Abrabae Filium, Dauidis, fructum eius renum: vt sangiiinis participes sunt facti^ ipse quoqtie carnis vt pcr inortein^ aboleret euin pcnes quein est inortis robur^

qiionachnoduiii piieri carnis

,

^

iS^"

sanguinis ^eret particeps : hoc est diaboluni. Heb. 2. 14,

Vnde

Abrahae. quod enim de de substantia accipi debet

1670).

14.

cionitas

postea, non "otique Angelos assuinpsit: sed seinen

spirituali eius (f.

corpore legitur, id de qualitatibus eius non

Atque vt argumentum primum in tuenda veritate corporis Christi contra Marab essentialibus proprietatibus depromitur, ita quicunque ipsam corporis veri-

separare debcnt: quare Pontificij, & alij qui gloriilli adimunt, vt pote infinitum & incircumscriptum facientes, Marcionitis merito accenseri debent. Superioribus , de personae Christi naturis illam constituentibus dictum est, 15. restat nunc, ut illarum vnionem & vnionis modum distincte demonstremus. haec igitur vnio in personam, non in naturam facti fuit: quae proprie definitur duarum naturam perfectissima , & substantialis in vnam personam coniunctio. 16. Hinc patet quomodo harum vnaquaeque sese habeat, assumit enim diuina, assumitur ad humana: non vt ex his quasi partibus tertium quid confietur: sed humana prius avvnuqaixoi; in vnitatem personae assumpta est a i.jyw, & facta swTirigaTog. Cum aulem varie rerum fiat vnio mixtione enim rerum mixtarum fit, aut 17. conuersione, aut sola compositione: aut alio quodam modo. Vnionem Naturarum optime contra varios haereticos expresserunt 4. vocabuhs prisci Patres, quorum vestigia relegentes ad maiorem rei intelligentiam ordine singula elucidabimus. 18. Ista duo priora VLxqknx(>i<; incommutabiliter & «cri/j^^urwi; inconfuse contra Eutychen posita sunl, eo quod confusionem naturarum fingeret. his vero ita vnam alteri vnitam & coniunctam esse denotatur, vt non mutentur, sed integrae eaedem iiaturae distincte maneant, omni confusione, mixtione, & conuersione explosa. Nam & vnicuique naturae pccuUariter actiones proprias scriptura attribuit: Mortificatus enim cst

tatem profitentur,

illas

nunquam

ficationis respectu istas proprietates

:

i. Pet. 3.. 18. & vt optirad Leo, non cst niutatus miscnec dignitate consuinptus hoino: sed semper integrum vtrumque pcrstitit, verbo.^ quod verbi est cariie exsequcnte.^ quod cariiis est. Epist. 10. cap.

carne , &= viuificatus spiritu: ratione

Deus

^

operante 4. ad Flau.

coniungebat Eutyches, vt confunderentur in alterum prorupit dum contra ita diuideret vt ilh's duas personas faceret cui Patres his vocibus restitere, aSiniqkxmi xnX «;^w^/gw>;, inseparabihter, & indiuise factam esse demonstrantes, vt vnum sii v(fiqafisvov: iia distinctas inter se manere tamen, vt quod vnius naturae proprium est, aitcri communicari non posset, hcet in persona communia sint: tS: vnius naturae figurate fiant, quae alterius naturae propria. 20. Ex ista naturarum distincta consistentia & arctissima vnitate personae, tres resultant etiam loquendi modi. vnus proprius, quo vnicuicjue naturae tribuitur quod ei proprie conuenit: vt humanae pati: & quo toti personae tribuitur quod in persona vtrique naturae commune est, vt mediatorem esse Christum, &c. 2. Improprius, fit.d ffvvsxdoxrjg cum quod toti personae commune est, vt mediatorem esse, alteri naturae tribuitur, vt humanae. 3. Improprius maxime, cum scihcet quod vni est naturae proprium, alteri in concreto tribuitur: Nomine totam personam connotante: qua ratione verum est, vt Deus sibi acquisiuit Ecclesiam suo sanguinc, Act. 20. 28. sic crucifixus rex gloriae. i.Cor. 2. 8. Quae locutio a Patribus obseruata feiiltg 19.

Ita

naturas

extremum Nestorius

:

,

.

,

ovoftfiiwv.^

21.

&

idiofiaxoiv xoivMvln

Quorsum vero hae

manifesta est ratio.

.^

nnturae

num enim

dicta in

fuit.

personam vn.nm

Christi ^^ewv-d^^wTiov sic vniantur, num sola humanitas

sola diuinitns nos hberare valuissetr

&

Dit artikel werd u aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's

Opuscula theologica selecta - pagina 216

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's