Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Opuscula theologica selecta - pagina 186

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Opuscula theologica selecta - pagina 186

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

THBSES THEOLOGICAE.

164

ita hunc lapsum ad ea quae diximus necessarium, vt miseria hominis Vniuersum vUo decore ornatum non fuerit, aut Dei nomen sanctissimum per se minus celebre. Nam vt ait Idem August. Lib. 3. de liber. arbi. c. 9. si seruus purgandae cloacae ob peccata sua addictus peccare noluisset ^ non propfereh domesiicae disciplinae prouisio defuisset , ad eam &= alia loca purganda. Peccata enim non orna?it per se , sed Angeli 6^ ani^nae , quae ob transgressiones suas ad poenas iusto Dei iudicio ordinantur. Causa adiuuans, & commouens praecipue hominem ad praeaaricandum, fuit 17. mala Diaboli voluntas , qua Benignitatem Dei Inuidiae lustissimum iniquitatis insimulauit Iniquissimus , consuluit, persuasitque Euae, aut falsum fuisse , quod Deus minatus erat , aut illius voluntatem maU & ab ipsa & ab Adamo intellectam , atque; ita apostasiam Ac proinde Eua cupidine mala boni maioris commemorati , non promissi absolut^, elata inuasit arborem prohibitam, ac coniugi fructum porrexit, vt vterque vna aut felicior, aut miserior foret. Materia peccati istius potest dici ipsa fructus vetiti apprehensio & esus. Forma, 18. diuini mandati contemptus , seu consensus ille nefarius intellectuaUs facultatis , deceptae non specie veri, ad voluntatis desiderium iam tum mala cupientis. Finis intentus, possessus , sed contra , seu obiectum quod intueri sibi videbatur , & quasi manu pren-

Non autem censemus

16.

&

sine peccato

,

:

&

sare Eua, & Adam, erat maior feHcitas acquirenda sibi & suis quod opinione tantum vanissima, non reipsa factum. De specificando autem hoc casu miserrimo, vt quodnam sit peccatum inter19. noscatur, variant sententiae, vix tamen possis dicer^e defectum vnum esse solum sed multos credimus, cum doctis, concurrisse: Ah"] intempestiuam fructus abreptionem. Ahj quod Eua ad verba Domini addiderit fortc. alij quod coeperit colloqui cum scrpente initium peccati fuisse. Harum aUae absvurdae & refelluntur satis ipsius Mosis verbis, aUae apparentes occasiones. Augustinus, Superbiara dicit, probabiUus, quem multi veterum sequuti sunt, & Scholastici, ad vnum, ferme omnes. AUj denique InfideUtatem censent fuisse volunta(f. i644.)riam: si quidem radix lusticiae est fides, qua stamus apud Deum & ex opposito Iniustitiae radix InfideUtas. Augu. refert Ub. II. de Genes ad Ut. cap. 41. Ambr. de Parad. cap. 12. Chrysost. hom. 16. in Genesin. August. de Genesi ad Ut. Ub. 11. cap. 30. & Enchiridio ad Laurent. cap. 45. Et sane non potuit Adamus peccare si credidisset vt debuit verbo Domini , & minas vt postea comperit , & hodie experimur , existimasset. eius veras esse Hactenus de causis & necessitate, iam de Effectis. Eftecta lapsus huius primi 20. sunt mala omnia, quae postea genus humanum inuaserunt, tum originis peccatum, tum inde sequentia actuaUa omnia veluti coUuuies aquarum ingens , omnem homincm submersum detinens. deprauatio enim tanta mentem humanam occupauit, vt plerumque exinde Deum ignorarit, & esse negarit: & dum credidit esse, qualis sit nesciuerit: ideoque ilU commenta est, pro arbitrio suo, cultum, non ex iUius mandato ad omne bonum salutare hebes. Voluntas itidem adeo ignara , imprudens stupida peruersa est vt conforme voluntati diuinae , nihil veUt rectum nihil desideret , imo & omnia cupiat & veUt contra ipsam Dei voluntatem abrepta singularibus studns. hinc homo animalis non capit ea quae sunt Dei.^ sed ei sunt stultitia. 1. Cor. 2. 14. & i. 23. Et quod bend volumus est ex gratuito Dei beneficio. Phil. 2. 13. a quo ixovyT^c nostra? 2. Cor. 3. 5. 21. Neque soliim iUe interior animae ornatus in lusticia & sanctitate ad Imaginem & simiUtudinem Creatoris, maculatus & amissus est, sed & externus: dignitas enim Uneamentorum corporis^ & robur ipsius non remansit in neruis & membris: sed per omnia dufae valetudinis legi, & morti acerbissimae subditus est homo infestus aerumnis, doloribus, ,

,

:

,

,

,

,

,

,

,

&

,

.

Dit artikel werd u aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's

Opuscula theologica selecta - pagina 186

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's