Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Opuscula theologica selecta - pagina 348

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Opuscula theologica selecta - pagina 348

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

THESES THEOLOGICAE.

326 In

2 2,

hominibus non

regencratis

liberura

Arbitrium

(si

malum est tantum, hoc est ea Ubertas in homine demum malum idque mald aut veht aut veUe possit.

ita,

dicendum quae

relicta est

est)

ad

nil nisi

Per lapsum enim primorum parentum amissa est iUa integra Dei cognitio 23. quae erat in mente, atque in eius locum successit ignorantia & dubitatio in Voluntate vero & corde dilectio & timor Domini desiuerunt, successitque in locum eius odiosus contemtus & contumacia aduersus Deum & praua incUnatio ad mahim meraque impotentia ad bonum. Verumtamen si magis propri^ de isto hominum genere loquendum est non 24. est homini ipvxtxa» ac non regenerato hberum arbitrium, quia nec arbitrium habet nec liber est ad obiectum iUius, cuius respectu arbitrium Uberum appeUatur. Non habet arbitrium, nam ciim obiectum sit duplex per disiunctionem op25. positum, aut bonum puta aut mahnn, omnino arbitrium in voluntate spectari necesse est, non qua voluntas naturaUs, sed qua electiua est, vtrumuis obiectum eUgere :

,

,

potens.

autem ipvxixog non capit quae sunt Dei, & in ipso. i. in carne eius, quicquam boni, ac proinde nec inteUigentia boni, nec vohmtas ad bonum, nec electio boni arbitriumue ad ipsum pertinet.(f. 1784.) A^on est liber ad dupUcis obiecti veUe: nam etsi voluntate naturaU Uber est 27. in sese (malus autem est in malo positus) Electiua tamen voluntate non est Uber, ciim electionem non habeat boni, velut absentis ab eo & ignoti & exosi & impossibiUs, sed actu ipso est, ac non potentia aut electione, malus. 28. Quamuis igitur neque inteUectu plan^ destituatur homo nec vohmtate, quia tamen deprauata mente iudiciOque vohmtas nisi boni eUgere & amplecti potest, sequitur in homine non regenerato propri^ non esse Uberum arbitrium sed seruum Uberum arbiesse peccati: aut si datur Uberum arbitrium in eo esse xaxaxQTiqixws trium esse ad malum tantiim in rebus spirituaUbus seu diuinis etidmq. in externis 26.

non

Homo

habitat

,

,

^

atq. ciuiUbus.

In spirituaUbus quidem & diuinis, quia purus putus homo non tantum Deum 29. nec agnoscit ver^, nec amat, nec vohmtati eius qua debet obedientia obtemperat, sed ne motus quidem bonos ad hoc iudicio mentis suae, & voluntatis electione, potest inchoare. In ciuiUbus 30.

&

externis ad malum tantum Uber est: quia vt hic paulo autem plus cernat secundiim communes notiones insitas in natura, tamen nec ex fide facit, nec ad verum finem contendit boni: quicquid autem fit sine fide peccatum est.

Nam id demum ver^ bonum est, cuius laus est ex Deo, nempe a radice 31. bona, bonis mediis ad bonum finem assurgens: si cuius autem bonilaus estex hominibus sohmi, id in rebus humanis bonura dicitur aequiuoce, propter speciem & opinionem boni quamuis non sit re & veritate bonum. HoDiinis regenerati Uberum arbitrium est partim ad bonura partim ad malum. 32. T,'^. Ad bonum, qua regeneratus & Uberatus a dominio peccati, quia ciim nos Spiritus S. regenerat, accendit simul in mente nostra nouam hicem inteUigentiae & cognitionis, in voluntate vero excitat nouos motus & incUnationes cum lege diuina congruentes, quibus iam cooperari Deo incipimus. Ad malum autem, qua adhuc agitur peccato in (f. 1785) ipso habitante, quia 34. regeneratio nostra in hac vita inchoatur soKim & in nobis reUquiae corruptionis habitantes remanent, quibuscum per omnem hanc vitam pugnandum nobis est. Ex quo iUud consequitur, neminem omnino hominem legem Dei in hoc seculo 35. implere posse, vbi caro aduersus spiritum pugnat, & spiritus aduersus carnem. Liberum 36. ,

,

,

Dit artikel werd u aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's

Opuscula theologica selecta - pagina 348

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's