Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Opuscula theologica selecta - pagina 293

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Opuscula theologica selecta - pagina 293

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

THESES TttEOLOGICAE. mensa Domiri, per metonymiam subiecti, mensa apponi solet conuiuis Domini.

sc.

pro sacro

i^t illo

cibo

&

potu, qui in

Ratione circumstantiarum varia. Primum impositum fuit ab Apostolo vocante KvQiaxov (htnvop (i. Cor. II. 20.) quo allusionem facit ad vespertinum illud tempus, quo Dominus noster ad mortem iturus hoc conuiuium instituit Pa.scliatis cclebrationi substituens, quod inter vesperas celebrabatur ex legc. Manet autem hoc Coenae vocabuUim (non enim moramur circumstantias accidentales) licet matutino tempore, vel meridie celebretur. Appellatum est deinde ab Ecclesiasticis scriptoribus (Tuvtt^tg d congregatione Ecclesiae, quae certo tempore, & loco conuenit, Evxngiqiu a solemni gratiarum actionis ritu de toto opere redemptionis nostrae. Sacnhciuin, non Uagixoj', sed sacrificij semel peracti hvtjijoitvvov^ vt rect^ docet August, (//Z». 10. Ciiiif. Z>f/, caj). 5.) Sacrificium hoc visibile, inuisibihs sacrificij Sacramentum, id ^fe est, sacrum sigrum est, Tandem Pontificii Missam vocarunt, de cuius nominis origine disceptatur inter ipsos. Nos, vt missam ipsam, ita & vocabulum repudiamus, tanqiiam rei, de qua nunc agitur, nullomodo conueniens. Hoc mysterium, siue (vt loquitur Paukis) hanc coenam Dominicam sic defi3. 2.

,

id

nimus. Coe?ia Doniinica est actio sacra k Christo in Euangeho instituta, in qua, distestatur se tributione & sumptione visibiHum elementorum, nimirum Panis, & vini spirituale epulum & panem viuificum esse nobis credentibus, quo animae nostrae ad veram & beatam inmiortaUtatem pascuntur. Causa efficiens est Dominus noster lesus Christus, cui soH tradita est omnis 4. potestas a Patre, & cura regendi, conseruendi & gubernandi Ecclesiam quique sohis potest interius (f. 1736) praestare ea, quae externa symbola nobis repraesentant. Materia duplex est, vt cum Ireneo loquamur, lib. 4. cap, 34.) vna terrestris, 5. ahera coelestis, prima est panis & vinum secunda, corpus & sanguis Christi. Illam vulgo nomine signi, per quod res inuisibiles (non natura sua) secundum imbecillitatis nostrae captum nobis repraesentantur (signum enim cum sit ex genere xwv nQog rt semper facit aHud in cogitationem venire, quam sit ipsum) hanc vero nomme significati designamus, quod est res illa, quae nobis credentibus per symbola simul figu,

,

,

ratur

&

exhibetur.

Materia.^ ita duplex est instrumentum materiae percicorporale, os sciHcet corporis, alterum inuisibile & spirituale, nimirum fides. Constat enim requiri ad rem quamuis percipiendam instrumentum conueniens: deinde, vnumquodque recipi secundiim modum percipientis. cum autem corpus, & sanguis Christi sint nobis cibus & potus spirituales, non possunt ore corporaH percipi, sed spirituaH. Itaque frustra dicitur corpus Christi ori nostro imponi, vt ea quasi ianua patefacta in animum nostrum ingrediatur, quandoquidem sola fides est ianua, qua Christus ingreditur in animos nostros, teste Apostolo: i5.//v.<'. 3. 17. Per fidem (inquit) Christus habitat in cordibus nostris. Nec obstat quod obiicitur: Si manducatio corporis Christi intelligitur spiritualiter, 7. corpus Christi non iam esse corpus; sed spiritum. Nam differentia constituenda est inter rem ipsam, & inter modum participationis. Agnoscimus quidem corpus Christi verum esse corpus post glorificationem vt & fuit ante, nec eam ci aHquid dctraxisse quoad suum esse. Deinde dicimus corpus Christi esse cibum animarum nostrarum,& rationem Habere cibi. non quia est corporea substautia, quo modo esset cibus corporaHs, sed quatenus corpus Christi est datum pro mundi vita i. Tertio, asserimus illud non impedire, qu6 miniis modus participationis sii spirituaHs (non tamen imaginarius, vt fals6 calumniantur Pontificij) & verus. Nam manducatio corporis Christi nihil aHud est qu^m arctissima cum Christo coniunctio, Qui edit meam carnem, & 6.

Vt autem duplex

piendae:

vnum

visibile,

est

&

,

bibit

Dit artikel werd u aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's

Opuscula theologica selecta - pagina 293

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's