Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Opuscula theologica selecta - pagina 169

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Opuscula theologica selecta - pagina 169

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

THESES THEOLOGICAE.

147

Prior respectus personae est, qua perfecta Dei (f. 1629.) Patris imago necessario. est, perfecte ipsum exprimens: imago ver6 pcrfecta csbentialis est, & in identitale nalurae posita, ideo(.iue Filius c|ua imngo filius quiden) est, & alius secundum pcrsonam a patre: ({ua vero imago perfecta , jFilius est naturalis, nec secundum essentiam aliud. Postcrior respectus operationis cst, qua filius, imago essentialis patris , nos 22. renouans in spiritu mentis nostrae, facit vt onmes rctecta facie gloriam Uomini, vt in speculo intuentes, transformemur in eandem imaginem (sed pro conditione nostra) de gloria in gloiiam. 2. Cor. i. 18. Respectus autem huius prior principium est: hic enim ex proprietate personae vt principio, tamjuam actus proHuit.

autem (^uod fiWum perfectam Dei patris imaginem essc; negemus, dicit: neque enim minorem se patre secundum diuinitotema natura, sed aequalem praedicat: scd secundum humanitatem in vnitatem personae assumptam, simpliciter. Deinde vero etiam ratione diuinae naturae, in persona: nempe vt per voluntariam dispensationerr. inaniens se assumpsit carnem & mcdiatoris

Non

23.

(luia se

est

patre

minorem

partes suscepit.

Propriae appellationes diuinitatem filij confirmarunt hactenus, agedum eanciem de Deo essentialiter enuntiatis appellalionibus tribus personis communibus, demonstremus. Ac primo quidcm vocantur lehoua, vt patet ex iis locis N. T. in quae de essentia Dei coniquibus fiUus dicitur, qui in V. T. dicebatur lehoua, muniter praedicabantur , ad determinatam in persona fiUj aptantur. Dicitur lehoua in 7. Esai. 43. 10. loann. 4. 42. qui est sponsus quo lehoua nos seruauit, Os. \ 24.

&

ex

&

.

effudit Spiritum suum super omnem carnem, auctor est foederis, Icrcni. 31.31. Heb.^^.Z. (luem in deserto tentarunt, & contra (luem murmurarunt Israelitae, Num. 14. 27. Apoc. i. n. &c. lehouae I. Cor. 10. 9. qui primus est & nouissimus, Esa. 41. 4. vero nomen absolute & propri(i soli Deo competit, nullique creaturae est communicabile, sicubi enim arca, lerusalem, &c. lehoua dicuntur, non dicuntur absolute vt recto casu: sed lehouae, puta arca, ciuitas, &c. tlAsmttxtS?. II. Dicitur Deus, loan. I. I. Deus nobiscum, Esa. 7. 14. Matth. i. 23, fortis, i. loan. 5. 20. magnus, Tit. 2. 13. verus, i. loan. 5. 20. benedictus in secula. Rom. 9. 8. III. Dicitur Rex Regum, Dominus dominantium: Apoc. 19. 6. (3" 17. 14. hoc autem soli Deo competit. I. Tim. 6. 15. Dominium autem & regnum Christi (vt hoc adijciamus, antequam transeamus 25. ad attributa) duplex est adeo vt dupHci etiam ratione Rex & Dominus dicatur. Est regnum commune totius diuinae essentiae, quo tres personae, aequali potentia &

Ecclesiae, Os.

locl.

2.

19.

2.

&> Ioann.'i. 29.

28. <3^ loan. 5. 29.

Act.

2. 6.

:

& operationum communium, in omnibus &superomnia, ab aeterno in aeternum regnant. Est regnum singulare personae ^mvd-qi!>^nov temporarium, quo persona Christi demittens se propter salutem nostram (integro seruato communi deitatis regno) secundiim vtramque naturam in vnitate personalium operationum voluntaria dispensatione regnat in omnibus & super omnia, in Ecclesia, regno proficiente & mutabiU, cuius administrandi principium & finis in tempore, opus vero seu dnoTeXsafix in gloria aeterna & salute Ecclesiae perfectissimum. Ratione prioris modi, FiUus Rex est secundum naturam: ratione posterioris, secuncUun voluntariam dispositionem: ratione vtriusque verus Deus: neque

gloria, in vnitate essentiae, infinite,

&

immutabiliter

,

,

,

enim

posteriori

&

abiectiori regni

modo

regnare posset,

si

Deus non

esset.

ad opera. Sic autem concludimus. Cui essentiaUa attributa tribuuntur omnia, immo vel vnicum, iUc yerus Deus est: essentia enim & attributa omnia & singula re idem sunt, essentia vnica: EssentiaUa autem attributa tribuuntur FiUo: verus igitur Deus est. I. Vnitas secundum 26.

Nunc ad

attributa transeamus,

ab

his transituri

essentiam

Dit artikel werd u aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's

Opuscula theologica selecta - pagina 169

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's