Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Opuscula theologica selecta - pagina 326

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Opuscula theologica selecta - pagina 326

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

ftlESES THEOLOGiCAE.

304

hominum ipsorum Scripturae tribui. In causis 43. effecta

vitiosa

& &

vitio

enim mala

male

est

partilibus

(vt

causis,

aliis

non

id

ipsis,

vocant)

quam

sine contumelia in

potest

siue ordinatis caueri necesse est,

quae per

iis

Deum,

se efficiunt

ne

malum, eidemque

coniunctissimae, tribuantur vnquam. Sexto, accidentia duo obiiciunt maxim^: vnum, qu6d Scriptura (vt quidem alterum, quod auctoritatem illam ex sola hominum habetur) est corruptissima sunt proximae 44.

:

opinione obtinet. 45.

Corruptissimam

ampHor de ea 46.

Ex

negamus

nec

esse:

isti

probabunt vnquam: sed post

erit

re dicendi locus.

opinione

hominum Scripturam

in auctoritate esse,

blasphema

est cogitatio,

blasphemum dictum atque repugnans veritati: quod principio thesewn istarum docuimus. Nam vt natura, non opinio, Deum esse docuit: sic eadem natura docuit 47. Deum loquutum esse. Hunc autem illum sermonem illamque Scripturam esse quam Deus loquutus est, non hominum opinio docet (sic enim Deum quodammodo sibi obstringerent) sed Dei loquentis per se aut per seruos suos idoneos, & per eosdem tradentis

scripto

probationibus

,

auctoritas,

in

coelo

&

terra, diuinis,

humanis, ahis

iustis

&

certis

signis, operationibiisque contestata.

DE AVCTORITATE SCRIPTURAE SACRAE. Quod

diuina eius auctoritas Jion pendeat ab Ecclesia.

THES

I

S

I.

EoRVM qui minuunt auctoritatem Scripturae sacrae duo sunt genera: nam ahj de tota auctoritate minuunt, quum eam ab Ecclesia vniuersd pendere statuunt: aUj partes ahquas de Scriptura student infirmare. Ac priores quidem non negant simphciter diuinam esse auctoritatem Scripturae 2. sed nobis (qui nihil a natura in rebus diuinis nisi alucinamur, etiamque post acceptam hicis gratiam videmus breue) non esse diuinam nisi Ecclesiae testificatio accesserit.

Hoc est (vt declaremus simih) Solem quidem per se agnoscunt esse lucidum: 3. sed quia caeci a natura sumus, & nobis non lucet, ergo non kicere. Nobis verd omnino constat id quod per se est semper esse quocunque respectu 4. nec vllo respectu id quod per se inest, ab eo subiecto cui inest, dum subiectum est ,

manetque,

auferri posse. inest per se diuina auctoritas, Inest autem Scripturae sacrae, rioribus disputationibus per causas ostendimus.

&

5.

6.

quam

supe-

Auctoritatem vero ahquam Ecclesiae respectu nostri non negamus accedere:

quae a Deo acceperit scripturam per ipsum & Notarios eius , acceptam seruauerit seruatam per manus tradiderit, & tradens consensione pubHca & successione perpetua

vt

testatam

(f.

1765) nobis fecerit faciatque.

Sed haec auctoritas subordinata coordinatis, eae causae quae inferiores rumque vim & facuUatem obtinere. 7.

est, vt vocant:

&

non possunt autem in causis aharum priorum anterio-

posteriores sunt,

8.

Auctoritas

Dit artikel werd u aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's

Opuscula theologica selecta - pagina 326

Bekijk de hele uitgave van zondag 1 januari 1882

Abraham Kuyper Collection | 521 Pagina's