Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 212

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 212

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

188

Disp. VII.

Pkoblematum

de

Merito Christi Pars

II.

etiam plerique Theologi reformati, ex Luc. 24. 26. Philip. 2. 7. Hebr. 9. 11. usque 24. Quamvis Patribus & Pontificiis, etiam aliis simile quid exciderit. Vide Allingii problemat. part. 1. probl. 41. Sed forte ita loquentes, si non omnes saltem aliqui, conciliari possent, aut saltem corrigi deberent, distinctione illa, quam Thomas quodlib. 2. artic. 2. & cum eo recentiores adhibent (apud Valentiam ad 3. quaesl. 22. puncto 1. Vasquez disp. 12. cap. 2. num. 12. Becanumin Theol. Scholast part. 3. tract. 1. rap. 14. quaest. 3.) inter infinitum valorem seu dignitatem, & inter infini.

tum meritum: quorum

illud tribuendum sit singulis Christi actionibus istud non omnibus actionibus simul sumtis & per voluntariam ipsius mortem consummatis, ex Johan. 12. 24. 32. Jesa. 53. 10. Ephes. 1. 7. ffebr. 6. v. 15. 22. 28. Addi si placet Philipp. 2. vers. 8. 9. Ubi voluntaria mors ponitur, tanquam conditio requisita ad meritum Christi, per quam omnes ejus actiones simul sumtae fuerunt consummatae: Quod factum (uti loc. cit. ait Becanus) non ex naturd rei, sed ex libero pacto 8c promissione. Nam Deus non voluit Christo promiltere redemtionem humani ;

nisi

modum

praemii, nisi dependenter ab ipsius morle 8c passione. Haec dicum illa, quam infra alia in quaestione adhibemus, inter meritum potentiale & actuale. Sed tunc admodum catechrestice aut falso dicitur, unam vel minimam hanc aut illam Christi actionem autpassionem actu sufficere huic aut illi peccatori redimendo, & consequenter perperam petitur a Deo ut ea sola ac seorsim tanquam sufficiens lutrum aut meritum sibi ad salutem donetur atque applicetur. 3. XV. An ergo Christus omnes poenas & affiictiones, quas per omnem vitam in anima & corpore pertulit, tum in forma ac specie, tum in quantitate [pag. 248] intensive & extensive sic ferre debuerit, & tamdiu, non tantum ex Decreto Dei, sed etiam ex vi naturalis justitiae divinae, alioquin satisfactionem Deo & meritum nobis non praestiturus. Resp. Non puto ab aliquo sententiam negantem sic propositam in dubium trahi, aut in medio relinqui. Sed difficultas eos, circa mortem corporalem ac spiritualem peccatis nostris debitam (de quo supra probl.), An scil. Sponsor generis per

stinctio videtur fere coincidere

3-cixvS-po)7ro<; in forma & specie eam gustare debuerit, ut justitiae Dei satisfieret; an vero per compensationem & lutri aequivalentiam aliae passiones & poenae sufficere potuissent, propter infinitain personae patientis dignitatem, siquidem Dei decretum non obstitisset. Breviter huc recidit quaestio, An Deus per absolutam potentiam, salva justitia & natura sua, potuisset decernere ut Christus pro hominibus morti obnoxiis, non mortem utramque sed aut alterutram tantum, aut neutram, aliam scil. poenam, aut alias graves poenas subiisset, & sic vi valoris & dignitatis & infinita divina natura & persoua in passionem illam satisfactoriam manantis, sufficiens lutrum pro nobis exsolvisset. Videtur Catechesis quaest. 40. saltem de morte corporali tale quid asserere. De mortis spiritualis seu animae (prout ea a nostris nominatim ab Amesio lib. 1. Medullae cap. 22. describitur) absoluta necessitate (h. e. extra & ante omne decretum Dei) non memini Catechesin, aut alias formulas similiter determinare. Sed forte excipi posset, Catechesin loqui de morte corporali, ad quam ferendam Christus Sponsor tenebatur ex jure & justitia Dei, quae secundum primigeniam legem est, & secundum foedus creationis cum hominibus in Adamo initum, Genes. 2. vers. 17. atque adeo secundum Dei decretum. Altingius ad Cateches. quaest. cit. ut & in Problemat. parl. 2. Probl. 41. Verba Catechesios exponit de justitia naturali contradistincte ad jus & justitiam, quae in solo decreto & lege Dei fundatur. ;

Viden-

Dit artikel werd u aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 212

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's