Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 175

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 175

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

: ;

Disp. VI.

De Propau atione Peocati Obiginalis.

151

Physice qualitas nalwralis a creatorevel natura exislcns ; per se utriusque qualitas non e«l, nisi a recta ratione 8c a Deo. Logice ergo: logice vero qualitas positiva est qualitas affirmata inhaerens subjeclo bona vel mala. Rollocus cap, 25. de vocatione efficaci, ubi positivam qualitatem fecit partem peccati originalis, sic se explicat: pag. 153. Atque haec haclenus de peccali originalis materia triplici. Haepartes materiae peccati origiualis, cum lotidem 8c ab authore Deo sinl, insitam sibi qualitatem bonitatis habent singulae apostasia sive defectio in se ac per se bona esl; ileni careutia originalis juslitiae cum eniis cujusdam rationem habeal, 8c res quacdam sit facla motu illo defectionis; in se bona est ; denique qualitas illapositiva, quae carentia, inquam, a Deo esl, succedit in loeum sanctitatis 11' imaginis Dei, a Deo est tanquam principali efficienle,

entia sint,

Nam

&

Prout igilur Iriplex esl entilas, ila triplex esl bonilas. Ubi manipositivum 1'acere peccatum originale materialiter acceptum: quomodo omne peccatum actuale dici possit positivum ens, reale, immo & bonum; ratione scilicet materiae & actus substrati. Quod amplius explicat p. 154. Queniadnioduin autent peccati originalis maleria triplexes: ita triplexest xvopix. (Jnaquaeque enim materiae pars suam habel kuopXa.v 8c adventitiam formam, in qua posita esl peccati ratio: Apostasia suant habel xvo/xixv, carentia suam, positiva denique qualilas suam. Haee triplex •xvo/u.ix non est d Deo efficiente, verum a malis instriimenlis, Dia-

.'»'

per se bona

feste

ostendit

esl.

se

>

deinde, eo denique homine, quisquis is est, quiex Adamo nasciquodque, qui laboramus hoc morbo haereditario ipsi causae sumus ntorbi noslri. Et manifestissime p. 158. ubi pro defensione sententiae Lombardi c. Bellarminum de positiva qualitate male, sic distinguit Ad assumplionem respondemus. In positiva illa qualitate mala, duo sunt ; primum, qualitas ipsa, quod ensest; secundum, malitia sive a.vopia.v, quae privatio est. Qualitatis ipsius 8c enlis Deus esl author 8c efjicieus principalis : Maliliae vero 8c avopix<; non Deus, sed malum inslrumentum, efficiens est. Confer autores infra cit. tliesi penultima. X. Rat. Si cui haec ad couciliandas explicationes orthodoxorum theologorum a me allata non satis faciant, peto ab illo ut absque contentione aut insectatione uberiora ac meliora candide communicet Et quidem primum doceat, an & quoniodo rb privativum hujus peccati proprie & logice acceptum, & positivum pravitas sc. seu corruptio seu morbus naturae, seu dispositio aut inclinatio habitualis ad malum, realiter inter se ita distinguantur ut posterius nullo modo concipi & dici debeat privatio seu ens privativum proprie secundum logicos & Metaphysic.) [pag. 1092] acceptum. Meminerit autem me quaerere non de pravitate naturae seu prava dispositione concrete, ut in se continet subjectum substratum (quod est realis & positiva qualitas), sed abstracte, formaliter, praecise, ut sic. & qua tali, ut exserte a subjecta qualitate toto genere distinguitur. Haec cum secundis curis ita explicuissem, visum est abundantem cautelam adversum imperitorum calumnias conferre recentiores nostros theologos Belgicos eorumque consensum explorare. Et ecce obtulerunt se mihi Allingius in problematis nuper editis, ubi hanc quaestionem, accurate determinat, dicendo peccatuui abstractive sumtum esse qualitatem positivam non ethicam aut physicam, sed logicam, hoc est, qualitatem affirniatam, sed malani, inhaerentem subjecto, qualis est lepra, curvitas & causam ejus positivam facit hominis arbitrium libere se avertens a Deo. Rom. 5. 12. 1 Timoth. 2. 14. Rationes quibus rb positivum probat

bolo prinium,

tur:

Nam

Adamo

8: nos

:

:

;

:

Dit artikel werd u aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 175

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's