Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 122

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 122

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Disp. IV.

98

DeNeoessitateetUtilitate

fectus Deus, nec vice versa sine crimine horrendae idololatriae ^'Ac; homo aut angelus aut quaecunque creatura amari amore divino. Quod si maritus amore conjugali non potest non prosequi uxorem, nec eodem prosequi potest quamcunque aliam mulierem absqueerrore & peccatofundamentali adversus conjugium: quanto minus absque errore fundamentali adversus religionem tantum amor creaturae vero Deo deferri & amor divinus non deferri, aut contra amor Divinus creaturae deferri poquam inter test. Major certe est distantia inter amorem creaturae, & divinum ;

amorem communem hominum, &

inter specialem

amorem conjugalem.

4. Si

Ma-

humedistae protestarentur se Christum amare idque non tantum verbis sed & ipso facto ostenderent, punientes ex amore & reverentia Christi Judaeos ipsum blasphemantes an ideo in fraternam communionem a Remonstrantibus admitterentur ? 5. Instantiam damus ad hominem: Judaei protestantur se unum Deum diligere, non tamen eum agnoscunt ac diligunt tanquam patrem domini nostri Jesu Christi (quod necessarium esse non diffitebuntur Remonstrantes) An illis anathema dicent, & quidem hoc solo, quia non diligunt eum ut patrem Christi. An vero in communionem suam eos recipient? Quid ergo respondebunt ad loca ista Roman. 10. 2. 1. Thessal. 2. 15. 10. Johann. 13. 22. Ipsi Sociniani apud Smalcium in Refut. Smiglecii de error. Arianor. lib. 1. cap. 2. fatentur illum esse haereticum qui talia defendit quae non permittunt [pag. 498] credere quod Jesus sit Christus, & quod Deus illum excitavit ex mortuis. Confer etiam Vedelii Deum synagogae. IV. Obj. Sunt pii, immo piissimi, & conformiter suae professioni pie vivunt. Resp. I. Negamus eos pie vivere. Qui vero Deo honorem suum detrahunt, hoc est, deitatem & divinam majestatem, eamque aperte & directe negant, oppugnant, blasphemant, illi impie vivunt. Sed Sociniani vero & aeterno Deo filio, scil. & spiritui s., divinam majestatem detrahunt &c. Ergo. 2. Assertio haec de Socinianorum pietate nititur duabus falsis hypothesibus quarnm Prior est civilem honestatem esse Christianam pietatem. Quod vide refutatum ab autoribus practicis, quiverum christianismum, ejusque distinctionem a ficta & hypocritica fj.op<p(ocrzi pietatis describunt. Confer disp. nostram de Simplicitate 8c hypocrisi. Allera est, genuinam spiritualem Dei cognitionem ejusque sinceram, ac constantem professionem, non esse partem necessariam pietatis, aut praxeos aut obedientiae Deo debitae, aut verae religionis. Atqui praecipitur illa primo decalogi praecepto, non minus ac fiducia, honor, timor, amor. Idque ipsi Renionstrantes statuunt in Confessione sua, ubi primum praeceptum explicant: quamvis postea in catechesi sua quaest. 58. omiserint. 3. Idem de Paulo persequente Christum & cogente homines ad ejus blasphemiam non minus affirmari deberet Philipp. 3. 9. 6. An eum negabunt errasse fundamentaliter ? an lupum illum in communionem ovium Christi recipiendum dicent? Vide 1. Timoth. 1. 13. 15. Actor. 25. 9. 10.11 4. De nonnullis Muhamedistis & Judaeis non minori jure dici posset quam de Socinianis. Quod pie & honeste vivant. Atqui cum illis fraternitatem non colunt Remonstrantes. 5. De Davide Georgii, ejusque sectatoribus idem dici posset. Vide hisloriam efus a Basiliensibus ed. tom. 6. Denique multo majori jure dici posset aliquos ex Papalibus Episcopis, Theologis, monachis, Jesuitis, Inquisitoribus furiose religionem nostram & ecclesiam persequentibus pie vivere secundum professionem, sensum, & conscientiam suam. Nec obstare zelum persecutionis, cum secundum errantem suam conscientiam eum non minimam verae pieta;

:

;

tis

&

Dit artikel werd u aangeboden door: Vrije Universiteit Amsterdam

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 122

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's