Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

LISSE

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

LISSE

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Voor enige tijd sprak voor een groot en aandachtig gehoor Ds. du Marchie van Voorthuysen. De voorzitter der Staatkundig Gereformeerde Partij had de leiding en liet zingen Psalm 103:8. Na het lezen van Matth. 24: 34-44 gaat de spreker voor in gebed en bepaald het gehoor bij Gen. 7:16: „En de Heere sloot achter hen toe". De genadelijk afgesloten, dus, Gods Woord bezegelt. Noach de prediker, een zoon der vertroosting, moet de oordelen tegen de hele wereld prediken en de ondergang aanzeggen. Zal Noach troosten? Ja zeker, voor het ware Sion Gods, die luisteren of de rechte God verheerlijkt wordt. 120 jaren heeft hij de zegen gepredikt, want God wordt ook verheerlijkt in de verdoemenis der verworpenen zowel als in de behoudenis der gezaligden. Het oordeel in een ondergaande wereld. De reuzen in de zonde, de reuzen in de wereld zeggen: te zwartgallig, te zwaar en te benauwd is die Noach, die de ark gaat bouwen.

Er zullen in de eerste wereld aan de ark gebouwd hebben, die nooit in de ark gekomen zijn. Moskou niet in de ark, maar ook de nabij-christen niet in de ark. Dat brengt ons de vijanden geregeld.

Onze vaderen zeggen in het Doopsformulier van de Heere, Die door Uw grote barmhartigheid acht zielen behouden en bewaard hebt. De Heere sloot toe. Och, dat, voor het te laat is, nog in de tweede bedeling de deur der ai'ke, de deur Christus gezocht mocht worden. Nog is het de genadetijd. Dan komt het laatste, Gods volk verzegeld. Wat voor de een zijn behoudenis is, is voor de ander zijn ondergang. De ondergang van de eerste ereld is de behoudenis voor Gods olk. Daarom zal in de eeuwigheid at wonder uitgejubeld worden. adat spreker geëindigd had, ging e schare uiteen.

De Secretaris.

Dit artikel werd u aangeboden door: Staatkundig Gereformeerde Partij

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 29 juni 1950

De Banier | 8 Pagina's

LISSE

Bekijk de hele uitgave van donderdag 29 juni 1950

De Banier | 8 Pagina's