Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Stand van zaken huisvesting

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Stand van zaken huisvesting

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Er is sinds 19 maart jl. door de projectontwikkelaar PG Bouw hard gewerkt aan de aanvraag van de omgevingsvergunning. De Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) regelt de omgevingsvergunning.

De oude artikel 19-procedure is achterhaald. De vroegere bouwvergunningsprocedure kennen we ook niet meer. De nieuwe wetgeving beoogt een betere dienstverlening aan de burger, kortere procedures, minder bureaucratie en afstemming tussen allerlei voorschriften.

De voordelen blijken in de praktijk genuanceerder te liggen. Voor een omgevingsvergunning moet een flink dossier worden opgebouwd. De projectontwikkelaar heeft inmiddels de aanvraag bij de gemeente Rotterdam liggen. Met de gemeente moest hij nog een lastige discussie voeren over een door de gemeente ondertekend convenant, waarin staat dat nieuwe kantoorontwikkeling mogelijk is als de leegstand teruggebracht is tot vier à vijf procent. Die regeling is op ons plan niet van toepassing.

Wat is het traject? Eigenlijk blijft nog steeds de oude boodschap van kracht: D.V. september moet de bouw kunnen starten en met een bouwtijd van ongeveer zeven maanden moet het pand in april 2012 opgeleverd kunnen worden. Daarna zal in eigen beheer nog afbouw en inrichting plaatsvinden.

Ons huurcontract in Gouda loopt tot D.V. 1 september 2012. De bouw kan door onvoorziene omstandigheden uitlopen. Wat dan? Daarover hebben de heer Smit en ondergetekende uitvoerig gesproken met de eigenaar van het huurpand. Zoals het er nu naar uitziet, krijgen we alle medewerking om eventueel enkele maanden langer in het pand te blijven. Hopelijk is die uitloop in Gouda niet nodig, maar procedures en bouwwerkzaamheden hebben soms de neiging een iets langere doorlooptijd te hebben. Wij zijn wat de procedure en bouw betreft afhankelijk van de inzet van de projectontwikkelaar. Het is goed te melden dat het hoofdbestuur de ‘druk op de ketel’ houdt. Namens het hoofdbestuur,

Drs. P.A. Zevenbergen, secretaris

Dit artikel werd u aangeboden door: Staatkundig Gereformeerde Partij

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 8 juli 2011

De Banier | 24 Pagina's

Stand van zaken huisvesting

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 8 juli 2011

De Banier | 24 Pagina's