Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

VERANTWOORDING

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

VERANTWOORDING

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Allereerst de collecte gehouden met den Dankdag in Kalamazoo bedroeg $186; daarna uit diezelfde gemeente nog ontvangen $10 ook voor de school en $5 voor een bijzonder doel (wat ik spoedig hoop te bezorgen).

$20 voor de school uit Sheboygan, $5 voor het werk der Inheritance. Voor hetzelfde doel $5 van een vriendin uit West Sayville; dan $2 uit het Westen voor de engelse vertaling van wat op de Synode besloten is. En ten slotte $25 uit Michigan en $20 uit “La.” voor bijzondere nooden. Uit Grand Rapids $5 voor de Banier der Waarheid.

Met voortdurende aanbeveling. Ds. L.

Mede namens mijn echtgenoote zeggen wij hartelijk dank om de ontvangen wenschen bij de wisseling des jaars. Wederkeerig wenschen wij allen den onmisbaren zegen Gods toe in dit nieuw begonnen jaar. Terwijl de verwoesting op de aarde zoo groot is, en de vrede weg genomen is, en alles zoo onder het oordeel Gods light, mocht de Heere Zijn volk verwaardigen dat ze het in Amerika en Canada mogen zuchten: “Geef aan het wild gedierte de ziel Uwer tortelduif niet over.” De Heere kan het alleen doen naar Zijn vrijmachtig welbehagen. Opdat wij in deze zoo donkere tijden mochten staan om iets in the mogen leven, wat Jeremia mocht uitroepen: “Och dat mijn hoofd water ware, en mijn oog eene springader van tranen; zoo zou ik dag en nacht beweenen de verslagenen der dochter mijns volks.” Jeremia 9 versl.

Dat de Heere er plaats voor mocht maken is onze hartelijke wensch en bede.

Sioux Center, Iowa. Ds. C. Hegeman en gezin.

Mede namens mijn vrouw betuigen wij onzen hartelijken dank voor al de zegenwenschen ontvangen bij de wisseling des jaars. De Heere mocht al de ambtsdragers en de gemeenten gedenken naar Zijn groot vermogen in Christus Jezus. Hij zegene ons met onze kinderen met de zegeningen van Zijn hart en verbond, en make het ook in het tijdelijke leven met ons wel. De Heere binde ons aan Zijn troon, en geve dat dit nieuwe jaar het jaar van Zijn welbehagen moge zijn. Dat er nog in Zion geboren mochten worden, en bevestige Zijn volk op het fondament des apostelen en profeten waarvan Jezus Christus is de uiterste hoeksteen. Ds. Lamain en echtgenoote.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 januari 1957

The Banner of Truth | 16 Pagina's

VERANTWOORDING

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 januari 1957

The Banner of Truth | 16 Pagina's