Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

"Troost, troost Mijn volk" - pagina 33

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

"Troost, troost Mijn volk" - pagina 33

vier leerredenen uitgesproken te St. Johannesga

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

33 kunnen. En zij meenen, dat nu voor hen alles verloren is. Neen, zegt de Heere, nu is alles gewonnen. Dat was juist uwe zonde, dat gij Mijn Woord veracht hebt. Maar nu bestaat Mijn Woord in der eeuwigheid. De wijsheid en vroomheid van alle vleesch heeft slechts den dood gebraclit, want zij is zelf dood; maar Mijn Woord bestaat in der eeuwigheid, zoo gewis als het Mijn Woord is, en Ik van eeuwigheid af geweest ben en in eeuwigheid blijven zal. Ook is Mijn Woord naar gerechtigheid en overeenkomstig Mijne eeuwige Wet, zoodat geen duivel het kan omverwerpen. Het is naar Geest en waarheid en Mijne W e t wordt daardoor vervuld. Daarom kan het u ook zalig maken en gij zult zeggen als gij in Mijn Woord leeft: Gewisselijk, in den Heere zijn gerechtigheden en sterkte! — • Maar gij klaagt: ja, maar heb ik dat Woord niet ganschelijk verbeurd ? Heb ik niet verdiend, dat de Heere het aan mij onttrekt ? Voorzeker ; maar de Heere vraagt er niet naar, wat gij verbeurd of niet verbeurd hebt. Wanneer het Zijn tijd is, dan vervult Hij dat Woord en bewijst u Zijne eeuwige trouw bij alle uwe ontrouw. O, die eeuwige genade en barmhartigheid. W a t zegt ons n.1. het Woord onzes Gods ? Allereerst wat Hij door Ez. 34 : 31 verkondigt: o gij Mijne schapen, schapen Mijner weide, gij zijt menschen, maar Ik ben de Heere, uw God! Menschen, arme brooze menschen, aan den dood onderworpen zijn wij, en toch is de Heere o n z e God en wil het zijn ; Hij schaamt Zich niet, onze Herder te zijn en ons op eene goede weide te geleiden. Verder bestaat Zijn Woord in het e e u w i g e genadev e r b o n d , waardoor Hij vrede met Zijn volk maakt en hun alle hunne zonde wil vergeven. Hij wil hen uit de 3

Dit artikel werd u aangeboden door: Theologische Universiteit Apeldoorn

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 januari 1902

Brochures (TUA) | 48 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 januari 1902

Brochures (TUA) | 48 Pagina's