Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Bron van leven

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Bron van leven

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Psalm 36 : 3

Heb je er wel eens over nagedacht hoe belangrijk water voor ons is? Denk maar eens mee... water kun je drinken, je gebruikt het om je ermee te wassen, we koken ons eten er in, we wassen onze kleren ermee. Je hebt water nodig om een brandwond te koelen, door het (regen)water kunnen de bomen en planten groeien... en nog veel meer! Daarom is het zo belangrijk om elke dag water in de buurt te hebben. Wij hebben een kraan in ons huis. Maar in landen waar de mensen geen kraan hebben, proberen ze hun dorpjes in de buurt van een rivier of een waterbron te bouwen. Zonder water kunnen we niet leven. Water is levensbelangrijk!

Zo is het voor ons ook levensbelangrijk om dicht bij de Heere te leven. God is de Bron van alle goed. Door de zonde zijn we blind voor de goedheid van God. Van onszelf leven we in de duisternis en zien we niet Wie God is. We hebben het licht van Gods genade nodig om te zien Wie God is. David zegt in Psalm 36: "In Uw licht zien wij het licht." Alleen bij God is het leven te krijgen. Buiten Hem is de dood.

Twee weken geleden hebben we het Paasfeest gevierd. We hebben toen gedacht aan de opstanding van de Heere Jezus uit het graf. Hij is gestorven aan het kruis, maar Hij is ook weer opgestaan. Hij leeft! Luister dan naar Zijn stem als Hij zegt in Johannes 8:12 "Ik ben het licht van de wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben."

Zonder water kun je niet leven, en zonder licht ook niet. Ken jij het licht van Gods genade? Blijf dan dicht bij Hem om steeds weer te drinken uit de bron van Gods goedheid. Leef je nog in de duisternis? Bid of de Heere je ogen opent, zodat je Hem mag kennen. Bij Hem is het leven!

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 28 april 2006

Daniel | 31 Pagina's

Bron van leven

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 28 april 2006

Daniel | 31 Pagina's