Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Vrijgevig

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Vrijgevig

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

Want gij weet de genade van onzen Heere Jezus Christus, dat Hij om uwentwil is arm geworden, daar Hij rijk was, opdat gij door Zijn armoede zoudt rijk worden (2 Kor 8:9).

Vrijgevig zijn. Delen van jouw rijkdom met mensen die het echt hard nodig hebben. Dat betekent dat je de nood van je naaste ziet. Volgens de Bijbel moet dit uit je hart komen. Het heeft alles met liefde tot je naaste te maken. Delen van onze goederen hoort bij het christelijke geloof.

Laten we niet denken dat diaconaat er maar een beetje bijhangt in de kerk. Als Paulus de Korinthiërs oproept om milddadig te geven, gebruikt hij het diepste voorbeeld van vrijgevigheid dat er is. De genade van de Heere Jezus Christus. Hij was rijk, maar heeft al Zijn rijkdom afgestaan, om arme zondaren rijk te maken.

De Heere Jezus is het ware Voorbeeld van vrijgevigheid. Zijn genade, waar Paulus over spreekt, is ‘uitdelende genade’. Ken je deze genade? Weet je van Zijn vrijgevigheid om jouw rijk te maken en te redden uit de ellendige armoede van jouw zonden? Wie deze genade kent, zal toch ook zelf van harte willen delen?

Dirk-Jan Nijsink

eindredacteur

Dit artikel werd u aangeboden door: Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 8 oktober 2015

Daniel | 32 Pagina's

Vrijgevig

Bekijk de hele uitgave van donderdag 8 oktober 2015

Daniel | 32 Pagina's