Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Auto veelal statussymbool
Enkele marktonderzoeken die dezer dagen gehouden werden, zouden er op kunnen wijzen, dat minister Drees niet zo erg mis zit met zijn stelling, dat het autoverkeer in Nederland best wat zou kunnen afnemen. De aankoop van een auto wordt nl. in 46 procent van het aantal gevallen geïnspireerd door de sociale contacten met de buurtgenoten. In at deze gevallen was de auto dus meer statussymbool dan bittere noodzaak. Ook andere welvaart-symbolen (barbecue, motorboot, filmcamera, wintersport) werden sterk beïnvloed door contacten met de buurt.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van vrijdag 12 november 1971
Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 12 november 1971
Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's