Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Verdringt containervaart conventionele schip?

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Verdringt containervaart conventionele schip?

GEREGELDE DIENST OP JAPAN

5 minuten leestijd Arcering uitzetten

Eind januari is vanaf Rotterdam de eerste „full container" boot vertrokken met uiteindelijke bestemming Japan. Het was de „Kamakura Maru" van de Nippon Yusen Kaisha te Tokio, deel uitmakend van de zogenaamde TRIO-groep waartoe ook behoren: Ben Line Containers, Hapag Lloyd, Mitsui OSK en de OCL. Tegen eind 1972 verwacht men dat 17 grote containerschepen vanaf Europa naar Oost-Azië ervoor zullen zorgdragen, dat elke vier dagen een afvaart kan worden aangeboden.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 4 februari 1972

Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's

Verdringt containervaart conventionele schip?

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 4 februari 1972

Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's