Bekijk het origineel

Bekijk het origineel
Contact
Hoewel reeds in de jaren rond 1911 radio-contact werd gelegd met luchtschepen en in de jaren twintig vliegtuigen werden uitgerust met telefonieapparatuur kon men pas tegen 1930 met enig recht spreken over een geregeld telefonisch contact tusrEen de machines en het grondstation. Dit betekende tevens het begin van een soort luchtverkeersregeling. Aan het begin van de jaren dertig kwam een andere ontwikkeling op gang, die minstens even belangrijk was: het gyrokompas en de kunstmatige horizon. Binnen zeven jaar waren alle burgervliegtuigen met deze instrumenten uitgerust. Een laaghangend wolkendek hield de vliegtuigen niet langer meer aan de grond. Grotere hoogten konden worden bereikt. Een derde uitvinding, de ontwik
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 14 september 1973
Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 14 september 1973
Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's