Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

nten in h et luchtverkeer

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

nten in h et luchtverkeer

f oegepasf e wetenschap

7 minuten leestijd Arcering uitzetten

Luchtreizigers beseffen doorgaans niet hoe vaak er achter hun rug om, over hen wordt gesproken. Of, beter gezegd, over het vliegtuig waarin ze zich bevin den. Korte bondige teksten — vrijwel altijd in het Engels — flitsen heen en weer tussen cockpit en controlecentra op de grond. Deze centra houden op hun beurt onderling contact en begeleiden elke dag opnieuw vele machines naar hun bestemmingen. Door de luchtlagen boven elk land prikt een onzichtbaar net van elektronische verbindingen, radiosignalen en radio-echo's. Onmerkbaar voor de passagiers, die hoogstens in de verte de condens streep van een ander vliegtuig waarnemen.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 14 september 1973

Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's

nten in h et luchtverkeer

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 14 september 1973

Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's