Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Toekomst aan zeer grote gastankers

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Toekomst aan zeer grote gastankers

Cornelis Verolme (75 jaar):

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

RIDDERKERK — Gaf scheepsbouwer C. Verolme in 1969 de Nederlandse scheepsbouw een injectie door met de bouw van Mammoettankers te beginnen, nu komt hij met een geheel nieuw idee: het bouwen van zeer grote tankers voor het vervoer van vloeibaar aardgas. Dergelijke schepen, die men LNG-tankers noemt, varen er nu ook al, maar het ontwerp van Verolme voorziet in gastankers met een veel grotere vervoerscapaciteit. Kunnen de grootste gastankers die men tegenwoordig bouwt, maximaal 165.000 kubieke meter vloeibaar gas vervoeren, de gastanker, naar het ontwerp van Verolme, kan 330.000 kubieke meter vloeibaar gas meenemen. De 75-jarige Verolme is ervan overtuigd dat door deze ontwikkeling de scheepsbouw voor Nederland behouden blijft.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 6 september 1975

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's

Toekomst aan zeer grote gastankers

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 6 september 1975

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's