Bekijk het origineel

Bekijk het origineel
Stunt met koffie
AMSTERDAM — Alle klanten van Jac. Hermans BV. die donderdagmiddag in een van zijn 13 winkels in Amsterdam een goedkoop pak „prijsslagpkoffie" kochten voor de prijs van ƒ 4,50 hebben daarbij als verrassing gratis een pak Rabatkoffie van Albert Heijn cadeau gekregen. Deze Rabat-koffie wordt door Albert Heijn zelf verkocht voor ƒ 5,75. Met deze verkoopstunt poogt Hermans het gerucht te ontzenuwen, dat zijn afgeprijsde koffie van mindere
kwaliteit zou zijn dan de veel duurdere van Albert Heijn.
ledere klant die koffie kocht en daarbij een pak van de concurrent cadeau kreeg, werd tevens een gestencilde mededeling in handen gedrukt, waarin staat dat Hermans deze week honderden pakken Rabat-koffie in de zaken van Albert Heijn heeft laten kopen om de klanten zelf te laten proeven of er verschil in kwaliteit is. ,,Proef deze beide soorten naast elkaar", aldus het stencil.,,Proef zelf. oordeel zelf'.
Van de zijde van Albert Heijn wordt opgemerkt, dat Hermans in zijn bericht van maandag, waarin de prijsdaling van zijn koffie werd aangekondigd, verklaarde dat zijn goedkope koffie „in kwaliteit gelijk is aan het bekende rood-, merk".
Nu echter laat Hermans zijn klanten een vergelijking trekken niet met roodmerk, doch met de goedkoopste koffiesoort van Albert Heijn, de rabatkoffie.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 15 juli 1977
Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 15 juli 1977
Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's