Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Intrede ds. Gooyer te Putten

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Intrede ds. Gooyer te Putten

2 minuten leestijd

PUTTEN — Gisteren vond in de Herv. Oude Kerk van Putten de bevestiging en intrede plaats van ds. A. Gooijer uit Zeist. Ds. J. Vos uit Nijkerk leidde de bevestigingsdienst. Ds. Vos preekte naar aanleiding van Jeremia 1 vers 11 en 12: „Want ik zal wakker zijn over Mijn woord, om dat te doen". Deze tekst spreekt over de troost voor de dienaar des Woords; de stimulans voor de dienaar om het woord recht te prediken; en over een ernstige waarschuwing aan de gemeente.

In de middagdienst preekte ds. Gooijer over Galaten 1 vers 3: „Genade zij u en vrede van God de Vader, en onze Heere Jezus Christus". „Deze apostolische groet werd uitgesproken bij de aanvang van iedere eredienst. Om deze groet als gemeente te ontvangen is geloof en bekering nodig, anders,, keert de groet terug tot de prediker". ' Ds. Gooijer riep de gemeente op tot nauwkeurig onderzoek: „Is of wordt deze groet door u in geloof ontvangen? Dat kan alleen door de bediening van Zijn woord en werking van Zijn geest. Dat door de prediking onder uw nog vele zondaren die in rebellie leven tegen God, genade en vrede zouden mogen ontvangen en dat Gods volk getroost mag worden".

Na de bediening van het Woord richtte ds. Gooijer zich tot de gemeente en verdere aanwezigen. In het bijzonder richtte hij zich tot het college van B. en W., ds. Vos, ds. R. E. Kuus, kerkeraden, classis en ring. Namens wijkgemeente en kerkeraad, centrale kerkeraad, classis en ring Putten sprak ds. Kuus uit Putten.

Ds. Gooijer vervulde door zijn komst uit Zeist, de vakature die ongeveer 5 maanden geleden is ontstaan door het vertrek van ds. Vos naar Nijkerk. Putten is de vijfde gemeente die ds. Gooijer mag dienen.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 15 augustus 1977

Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's

Intrede ds. Gooyer te Putten

Bekijk de hele uitgave van maandag 15 augustus 1977

Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's

PDF Bekijken