Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Geldermalsen gaat haar secretarie ook indelen

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Geldermalsen gaat haar secretarie ook indelen

In kader van de gemeentelijke her-indeling

2 minuten leestijd

GELDERMALSEN — De nieuwe gemeente Geldermalsen gaat werken met één centrale gemeentesecretarie en enkele deel-secretarieën. De centrale secretarie moet in Geldermalsen worden gevestigd. In de dorpen Beesd, Deil en Tricht komen de deelsecretarieën.

Dat is de conclusie van de commissie ambtelijke dienst, waarin raadsleden en leden van de colleges van Geldermalsen, Beesd, Deil en Buurmalsen zitting hebben. Deze conclusie is, samen met de uitgewerkte plannen voor de indeling van het aantal afdelingen, door de vier colleges goedgekeurd. Ook de ambtenaren en hun organisaties zijn van de plannen op de hoogte gebracht.

Uitgangspunten van de proeve van organisatie zijn onder meer: een optimale benutting van de bestaande accommodaties, goede en evenwichtige betrekkingen tussen bestuurders en ambtenaren en een doelmatige ambtelijke dienst. Verder stond het zorgen van open contacten tussen bestuur en ambtelijke dienst enerzijds en de bevolking anderzijds, de commissie voor ogen.

FILIAAL
De deel-secretarieën of „plaatselijke secretarieën", zoals ze ook wel genoemd worden, krijgen onder meer tot taak een filiaal te zijn van de centrale secretarie en een brug tussen het algemeen bestuur en de plaatselijke bevolking. Bovendien moeten ze een steunpunt zijn voor diensten en instellingen en zijn ze er voor de plaatselijke dienstverlening aan de bevolking. De tegenwoordige gemeentehuizen van de oudere gemeenten, die in Geldermalsen opgaan, kunnen hiervoor geheel of gedeeltelijk gebruikt worden.

De commissie ambtelijke dienst denkt er bijvoorbeeld aan om speciale „zitdagen" te houden in de plaatselijke secretarieën en hoorzittingen en spreekuren te organiseren. De ambtenaren van de huidige gemeentehuizen krijgen de mogelijkheid om hun wensen kenbaar te maken ten aanzien van de nieuwe indeling. De centrale secretarie krijgt tien afdelingen waarvan op ieder drie tot tien ambtenaren komen te werken. Ook op de deel-secretarieën zullen ambtenaren van verschillende niveaus nodig zijn. Hierdoor wordt echter de centrale secretarie van Geldermalsen ontlast. Tegen eind september volgt het eindberaad over deze kwestie samen met de conclusies van de ambtenaren en hun organisaties. Daarna hoopt de commissie ambtelijke dienst een eindnota te kunnen produceren.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 31 augustus 1977

Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's

Geldermalsen gaat haar secretarie ook indelen

Bekijk de hele uitgave van woensdag 31 augustus 1977

Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's

PDF Bekijken