Rijksweg 7 bedreigt natuur in Waterland
Vereniging in brief aan Tweede Kamer
PURMEREND — Een nieuw weggedeelte van de rijksweg 7 tussen Amsterdam en Purmerend zou een directe aantasting zijn van het landschap van Waterland.
Bovendien zal dit het autogebruik jin het stadsgewest Amsterdam alleen maar stimuleren en een hernieuwde aanslag op de leefbaarheid van die stad tot gevolg hebben.
Dit schrijft de Vereniging tot Behoud van Waterland in een brief aan de Tweede Kamer naar aanleiding van de binnenkort te nemen regeringsbeslissing over het Structuurschema Verkeer en Vervoer.
Openbaar vervoer
Volgens de vereniging zijn er voldoende mogelijkheden voor andere verbindingen tussen Purmerend en Amsterdam. Openbaar vervoer wordt als eerste mogelijkheid genoemd. Volgens de vereniging zal dit de komende jaren aanmerkelijk verbeterd worden. Daarnaast legde de vereniging er in het rapport „Geen rijksweg 7 door Waterland" de nadruk op dat het wegnemen van knelpunten op de bestaande A7 route een voldoende, realistische oplossing is.
Wanneer toch besloten zou worden het nieuwe gedeelte van de rijksweg 7 aan te leggen, wordt dit het duurste stukje weg in Nederland, aldus een van de woordvoerders van de vereniging. Dit zou veroorzaakt worden door de enorme hoeveelheden zand, die in het drassige waterland gestopt zouden moeten worden. Dat zand is de boosdoener voor flora en fauna en ook het agrarische belang zou hierdoor geschaad worden, aldus de vereniging.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van dinsdag 16 oktober 1979
Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van dinsdag 16 oktober 1979
Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's