Voorlichting
Het is erg jammer voor de reisorganisatoren, maar niet alleen de gegevens over de prijzen, ook de voorlichting in het algemeen geeft bij het reizend publiek weinig reden tot tevredenheid. Uit een enquête, waarvan de uitkomsten eveneens door de Consumentenbond zijn bekendgemaakt, blijkt dat de tevredenheid over het werk van de reisorganisatoren en ook over de vakantie zelf de laatste jaren behoorlijk is afgenomen. Over de reisorganisatie was slechts 50 procent geheel tevreden, over de vakantie zelf was vier procent ontevreden. De belangrijkste oorzaak was onjuiste of onvolledige voorlichting. Ook een aanzienlijk aantal mensen gaf als reden voor de ontevredenheid op, dat de reisleiding niet voldeed of dat er bij aankomst en vertrek van vliegtuig, trein en dergelijke te lang gewacht moest worden.
Volgens de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisbureaus) is echter een percentage van vier procent ontevredenen over de dienstverlening, zeer laag. De vereniging komt verder nog met een slim vraagje: hoe hoog zou het tevredenheidspercentage zijn wanneer het reizen betrof die door de vakantiegangers zelfwaren georganiseerd?
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van maandag 3 maart 1980
Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van maandag 3 maart 1980
Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's