Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Pedagogische bezinning is en blijft onmisbaar

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Pedagogische bezinning is en blijft onmisbaar

9 minuten leestijd Arcering uitzetten

Met het verschijnen van Hoflands boek „Pedagogisch denken" hebben we eindelijk een historische pedagogiek, die goed leesbaar geschreven is, uitstekend bruikbaar op de Pedagogische Academie is en die ons duidelijk tracht te maken, dat Pedagogiek en Levensbeschouwing samenhangen. Als men dit boek goed leest, zal men het hopelijk niet meer aandurven een didactiek te hanteren, die samengeraapt is uit alle mogelijke psychologieën. Dan zal men zien, dat didactiek een pedagogische handeling is.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 12 februari 1982

Reformatorisch Dagblad | 30 Pagina's

Pedagogische bezinning is en blijft onmisbaar

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 12 februari 1982

Reformatorisch Dagblad | 30 Pagina's