Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Visie op didactiek bepaalt oordeel over Letterstad

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Visie op didactiek bepaalt oordeel over Letterstad

Werkgroep ontwikkelt alternatieve leesmethode

7 minuten leestijd Arcering uitzetten

In veel reformatorische lagere scholen wordt in de eerste klas leesonderwijs gegeven met de methode Letterstad. Menig ouder heeft zijn of haar kind wel eens de versjes horen zingen, die in deze leesmethode worden gebruikt. Ongeveer een jaar geleden heeft B. Florijn uit Driebergen, oud-leraar pedagogiek en orthopedagogiek aan De Driestar", in een inleiding deze methode principieel onaanvaardbaar genoemd. In „De Reformatorische School" van mei 1983 probeert C. W. Schimmel, hoofdonderwijzer in Amersfoort deze bezwaren te weerleggen. Hij noemt de methode verantwoord. Hoe komt het dat er in onze kring van deskundigen zo verschillend over een leermethode gedacht wordt?

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 2 juli 1983

Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's

Visie op didactiek bepaalt oordeel over Letterstad

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 2 juli 1983

Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's