Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Visie op didactiek bepaalt oordeel over Letterstad
Werkgroep ontwikkelt alternatieve leesmethode
In veel reformatorische lagere scholen wordt in de eerste klas leesonderwijs gegeven met de methode Letterstad. Menig ouder heeft zijn of haar kind wel eens de versjes horen zingen, die in deze leesmethode worden gebruikt. Ongeveer een jaar geleden heeft B. Florijn uit Driebergen, oud-leraar pedagogiek en orthopedagogiek aan De Driestar", in een inleiding deze methode principieel onaanvaardbaar genoemd. In „De Reformatorische School" van mei 1983 probeert C. W. Schimmel, hoofdonderwijzer in Amersfoort deze bezwaren te weerleggen. Hij noemt de methode verantwoord. Hoe komt het dat er in onze kring van deskundigen zo verschillend over een leermethode gedacht wordt?
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van zaterdag 2 juli 1983
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van zaterdag 2 juli 1983
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's