Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Externe deskundigen betrekken bij opstellen examenprogramma's
CITO-medewerkster drs. T. A Maas-de Brouwer
Bij het opstellen van examenprogramma's zouden best deskundigen van buiten het onderwijs betrokken kunnen worden. Voor identiteitsgevoelige vakken blijft, naast het centraal schriftelijke examen, het schoolonderzoek van grote betekenis. Daarom moet er geen ontkoppeling van examen en schoolonderzoek komen. Het zou aanbeveling verdienen als scholen de resultaten van hun kandidaten vergelijken met de landelijke resultaten. Deze vergelijkingen zouden openbaar gemaakt moeten worden in de vorm van „schooljaarverslagen".
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van vrijdag 26 april 1985
Reformatorisch Dagblad | 26 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 26 april 1985
Reformatorisch Dagblad | 26 Pagina's