Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Vliegveld afhankelijk van zakelijk vervoer

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Vliegveld afhankelijk van zakelijk vervoer

Zestienhoven wil vakantievluchten

1 minuut leestijd

ROTTERDAM — De resultaten van de Luchthaven Rotterdam hangen te veel af van het vervoer van zakenmensen. Geprobeerd wordt hier verandering in te brengen door vooral buitenlandse chartermaatschappijen te interesseren vanaf Zestienhoven naar vakantiebestemmingen te vliegen, zei gisteren een woordvoerder van de luchthavendirectie.

De afhankelijkheid van het zakelijke vervoer komt vooral in de zomermaanden aan het licht. Terwijl elders juist in de maanden juli/augustus vanwege het chartervervoer de hoogste vervoercijfers worden bereikt, kampt Zestienhoven in de vakantieperiode met teruglopende cijfers.

Maar ondanks de drukkende werking van de zomermaanden zit Zestienhoven duidelijk in de lift, nadat het voortbestaan van de luchthaven door de gemeente Rotterdam begin dit jaar voorlopig is gegarandeerd.

Over de eerste acht maanden van dit jaar is er nog steeds sprake van een groei van zeventien procent in het lijndienstpassagiersvervoer, blijkt uit recente cijfer. Handhaven de groeicijfers per maand zich, dan zal op jaarbasis sprake zijn van een toename van 20.000 è 30.000 passagiers, verwacht de luchthavendirectie. 

Bel Air

In de vestiging van een kantoor van Bel Air op de luchthaven ziet de directie een eerste succesje van het ingezette marketingbeleid ten aanzien van het chartervervoer.

Bel Air vliegt op dit moment met toestellen van de Spaanse maatschapij Spantex een keer per week vanaf Zestieahoven naar Palma, maar de directie verwacht dat in de toekomst vaker per week naar deze bestemming wordt gevlogen.

Dit artikel werd u aangeboden door: Reformatorisch Dagblad

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 18 oktober 1986

Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's

Vliegveld afhankelijk van zakelijk vervoer

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 18 oktober 1986

Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's