Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Christelijke taalmethode voor basisonderwijs in ontwikkeling
Identiteit van het onderwijs krijgt gestalte in eigen methoden
Binnen het reformatorisch en christelijk onderwijs op gereformeerde grondslag groeit de laatste jaren steeds meer het besef dat de identiteit van het onderwijs mede gestalte moet krijgen in eigen methoden. Dat is zeker het geval bij vakken die sterk samenhangen met de levensbeschouwing, zoals geschiedenis, taal en lezen. Overigens kan men zich afvragen of er vakken bestaan die niet door de levensbeschouwing gestempeld worden. Niettemin is duidelijk dat de genoemde vakken wel in het bijzonder dit stempel dragen.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van vrijdag 6 november 1987
Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 6 november 1987
Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's