Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Christelijke taalmethode voor basisonderwijs in ontwikkeling

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Christelijke taalmethode voor basisonderwijs in ontwikkeling

Identiteit van het onderwijs krijgt gestalte in eigen methoden

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Binnen het reformatorisch en christelijk onderwijs op gereformeerde grondslag groeit de laatste jaren steeds meer het besef dat de identiteit van het onderwijs mede gestalte moet krijgen in eigen methoden. Dat is zeker het geval bij vakken die sterk samenhangen met de levensbeschouwing, zoals geschiedenis, taal en lezen. Overigens kan men zich afvragen of er vakken bestaan die niet door de levensbeschouwing gestempeld worden. Niettemin is duidelijk dat de genoemde vakken wel in het bijzonder dit stempel dragen.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 6 november 1987

Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's

Christelijke taalmethode voor basisonderwijs in ontwikkeling

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 6 november 1987

Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's