Nieuwe zeecontainers voor de lichte lading
Ook van belang voor grote verladers
IJSSEL — De Deense scheepvaartmaatschappij
CAPELLE
A/D
Maersk Line introduceerde onlangs de nieuwe 45-voet-zeecontainer. Het nieuwe type, dat naast de bestaande 20- en 40-voetcontainers op de markt komt, is 150 cm langer en heeft 27 procent meer inhoud dan de traditionele 40-voet-container.
De Rotterdamse vestiging van Maersk Line presenteerde de nieuwe container op de tentoonstelling Ports. Transport & Equipment "88 die onlangs in het Rotterdamse Ahoy-complex werd gehouden. De container is vooral geschikt voor lichte lading. Daarnaast is het transportmiddel van belang voor grote verladers.
Voordeel
Het voordeel van de nieuwe jumbo-container, waarvoor in verhouding tot de bestaande 40-voet-container meer zeevracht betaald moet worden, zit in de kosten voor containerhandlina in de vertrek- en aankomsthaven. Deze kosten zijn weliswaar gelijk aan die van de 40-voet-container. maar op basis v,^n de grotere inhoud van de 45-voet-container betekent het gebruik daarvan een besparing van één unit op vijf traditionele 40-voet-containers.
De lengte van de 45-voet-container is 1.50 meter meer dan die van het 40-voet-type. Om die reden is het voor- en natransport vooralsnog alleen met equipment van de Maersk Line zelf mogelijk. De chassis van deze maatschappij zijn namelijk uitschuifbaar. in tegenstelling tot de standaardchassis voor de 40-voet-containers.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van maandag 30 mei 1988
Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van maandag 30 mei 1988
Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's