Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Consumenten kochten meer vlees

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Consumenten kochten meer vlees

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

RIJSWIJK - Het verbruik van vlees en vleeswaren is in 1987 verder toegenomen. Gemiddeld werd er in 1987 per 100 huishoudens 2 procent meer vlees en 4 procent meer vleeswaren gekocht dan in 1986.

Ondanks die stijging zag de slager zijn marktaandeel verder afbrokkelen ten gunste van de supermarkt. Dat blijkt uit de zaterdag gepubliceerde jaarcijfers over ' 1987 van het Voorlichtingsbureau Vlees.

De stijging van de verkoop van vlees en vleeswaren is een gevolg van het meer kopen door de kopers. Hun aantal bleef namelijk vrijwel constant. Per kwartaal kwam in 1987 in een gemiddeld gezin ongeveer vijftien kilo vlees, vijf kilo vleeswaren en ruim drie kilo pluimveevlees op tafel. RENTEDEPOSITO'S Voor de rentedeposito s werden vanmorgen om 9.30 uur de volgende tarieven gehanteerd; 1 maand 3,5 % 2 maanden 3,6 % 3 maanden 3,7 % 6 maanden 3,8 % 12 maanden 4,0% Bovenstaande percentages zijn gemiddelde tarieven voor beleggingen vanaf 25 000 gulden. Bron Postbank

Dat vlees vindt in toenemende mate via de levensmiddelenhandel (supermarkt) zijn weg naar de klant. De slager zag voor vlees zijn marktaandeel dalen van 37,5 procent in 1986 tot 36,4 procent in 1987. Het marktaandeel van de levensmiddelenhandel steeg van 55,7 procent naar 56,8 procent. Voor vleeswaren ging het marktaandeel van de slager van 22,3 naar 21,8 procent en dat van de supermarkt van 72,8 naar 73,3 procent.

Wat rundvlees betreft blijft de slager volgens het produktschap ijzersterk, maar in varkensvlees heeft de supermarkt een duidelijke voorsprong. Het gehakt van de slager wordt meer gevraagd dan dat van de supermarkt, maar het aandeel van de slager is wel teruggelopen.

Dit artikel werd u aangeboden door: Reformatorisch Dagblad

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 6 juni 1988

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's

Consumenten kochten meer vlees

Bekijk de hele uitgave van maandag 6 juni 1988

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's