Werkgroep tegen aanleg TW-99 Achterambacht
HENDRIK-IDO-AMBACHT Met de aanleg van een nieuwe weg door Achterambacht (de TW-99) zal onherstelbare schade worden berokkend aan het landelijk karakter van het gebied. Dat zegt de Werkgroep tot Behoud van Waai en Achterambacht.
Naast bezwaren als geluidshinder, horizon- en milieuvervuiling acht de werkgroep deze weg ook onnodig, omdat de verbinding ZwijndrechtRidderkerk geen verbetering behoeft. De aansluiting op de A-16 is goed bruikbaar.
Volgens een voorlopig onderzoek zullen ongeveer 10.000 motorvoertuigen per etmaal over deze weg gaan rijden. De TW-99 zal een betere verbinding tot stand moeten brengen tussen Zwijndrecht en Ridderkerk.
De werkgroep wil door middel van allerlei acties bereiken dat het gemeenteraadsbesluit van september '87 wordt teruggedraaid. Toen werd besloten een aanloopkrediet te verstrekken van 170.000 gulden voor het ontwerp van een bestemmingsplan rond de aanleg van de TW-99 door het gebied Achterambacht. Ook zal Hendrik-Ido-Ambacht dan een betere aansluiting krijgen op de A-15 (rijksweg Rotterdam-Gorinchem).
Volgens de werkgroep zal de TW99 zichzelf onnodig maken ten gevolge van het gereedkomen van de verbinding Noordweg-Verlengde Nijverheidsweg-aansluitingen Rotterdam en Gorinchem en de ingebruikneming van de tunnel onder de Noord. De Werkgroep zal voorlopig tot de raadsvergadering van 29 augustus doorgaan met het verspreiden van vlugschriften, het verkopen van actiemateriaal en het verzamelen van handtekeningen.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van woensdag 22 juni 1988
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van woensdag 22 juni 1988
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's