Amerikaans offensief
In navolging van Chrysler begint ook General Motors een offensief op de Europese markt. Profiterend van de lage dollarkoers willen zij hun marktaandeel in Europa danig vergroten. De Amerikanen hebben daarbij het voordeel dat hun auto's al lang niet meer de grote, lompe slagschepen zijn van weleer. GM, Ford en Chrysler hebben nu ook compacte en aërodynamisch gelijnde auto's in het programma. •
Bij General Motors heeft men kort geleden een hele nieuwe serie modellen ontwikkeld (de W-bodies), die zich kenmerkt door een strak gelijnde styling en moderne techniek. De meeste nieuwe modellen zijn uitgerust met een zuinige, dwars voorin geplaatste motor en worden aangedreven via de voorwielen. De nieuwe auto's worden aangeboden onder vijf verschillende merknamen -Chevrolet, Pontiac, Oldsmobiel, Buick, en Cadillacen in alle klassen en carrosserievariahten: van compacte sedan tot luxueuze limousine en van praktische bestelwagen tot sportieve minibus. Ook een terreinwagen hoort tot het leveringsprogramma.
Het leverbare motorenpakket varieert van een viercilinder 2,3 liter zestienkleppenmotor via verschi lende 6 cilinders tot een krachtige 5,7 liter V8 krachtbron. De prijzen lopen van 46.622 gulden voor deChevrolet Corsica tot 130.000 giij?,* den voor de sportieve Corvette.
De Pontiac Grand is een van de nieuwe Amerikaanse auto's uil de W-body serie.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 23 juni 1988
Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van donderdag 23 juni 1988
Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's