Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

„Voor de klas kun je alleen maar honderd procent zijn"

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

„Voor de klas kun je alleen maar honderd procent zijn"

Over een 60-urige werkweek, idealisme en veranderende leerlingen

10 minuten leestijd Arcering uitzetten

ROTTERDAM - „Er blijft dus alle reden de ontwikkeling van het leraarschap in de schijnwerpers te houden". Het staat er echt in de onderwijsbegroting voor 1989. Minister Deetman wil de status van het leraarschap verbeteren, maar extra geld stelt hij er niet voor beschikbaar. Terwijl de situatie niet rooskleurig genoemd kan worden. Lange werktijden, veel overwerk, een te zware belasting, lage salarissen, vergrijzing en een nijpend gebrek aan animo voor het beroep. „Wie nog leraar wil worden is gek". Of niet?

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 8 november 1988

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's

„Voor de klas kun je alleen maar honderd procent zijn

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 8 november 1988

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's