Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Telefoonbabbelaars klagen hun nood

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Telefoonbabbelaars klagen hun nood

2 minuten leestijd

ENSCHEDE — „Wij zijn als Stichting van mening dat de verantwoordelijkheid voor de verslaving aan de 06-babbellijnen niet alleen bij de bellers ligt maar ook bij PTT-Telecom. Maar de PTT ziet nu nog geen problemen ondanks het groeiend aantal afsluitingen als gevolg van de hoge rekeningen. Wat wij willen is in de eerste plaats een erkenning van de verslaving en een eensluidend beleid van de PTT ten aanzien van 06-verslaafden".

Dit zegt Arend Minnegal, voorzitter van de Stichting Anonieme Bellers. Via de babbellijnen kunnen verscheidene mensen tegelijkertijd met elkaar praten. De kosten daarvan zijn 50 cent per minuut. De helft daarvan strijkt de exploitant van de lijn op, de andere helft gaat naar de PTT.
British Telecom, de Britse PTT, heeft besloot gisteren de babbellijnen af te sluiten in het openbaar belang. Ouders hadden zich erover beklaagd dat hun babbelzieke kinderen voor enorme rekeningen zorgen. Volgens Minnegal „verbelt" in Nederland een gebruiker van de babbellijn elke twee maanden gemiddeld voor tussen de 4.000 en 6.000 gulden. Alles bij elkaar schat hij de omzet van de babbellijnen op 1,6 miljoen  gulden per dag.
Een woordvoerder ' van de PTT vindt die schatting welis-. waar te hoog maar niet extreem te hoog. De VTX is niet van plan aan de babbellijnen een eind te maken. „Wij hebben een leveringsplicht", aldus de PTT. De PTT zegt de omvang van het probleem overigens niet te kennen.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 7 februari 1989

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's

Telefoonbabbelaars klagen hun nood

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 7 februari 1989

Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's

PDF Bekijken