Bekijk het origineel

Bekijk het origineel
Sticker tegen ongewenste reclamefolders
DEN HAAG - Voor mensen die geen reclamedrukwerk in hun brievenbus willen ontvangen, breken betere tijden aan. De verspreiders van het drukwerk zijn het met Milieudefensie, Konsumenten Kontakt en de Consumentenbond in grote lijnen eens geworden over de uitgangspunten van een regeling tegen ongewenst reclamedrukwerk.
De bedoeling ervan is dat de consument bepaalt wat hij niet in zijn brievenbus wenst te ontvangen. Dat kan hij aangeven door een special? sticker op de brievenbus te plakken.
Via het Direct Marketing Instituut Nederland (DMIN) komen vanaf januari 1990 gratis stickers beschikbaar. Bij dit instituut zijn organisaties aangesloten die zo'n 70 procent van het reclamedrukwerk aan huis bezorgen. Zij garanderen dat met een sticker op de bus geen reclamefolders worden bezorgd.
Ook van huis-aanhuisbladen blijven deze adressen gevrijwaard. Wie de sticker gebruikt maar sommig drukwerk toch wil ontvangen, moet zelf contact opnemen met de verspreider ervan.
De verspreiders van reclamedrukwerk willen weten hoeveel mensen geen prijs stellen op reclamedrukwerk. Zo kan 'onnodige aanmaak van reclamemateriaal worden voorkomen. Jaarlijks worden meer dan drie miljard reclamefolders gedrukt en verspreid.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van woensdag 20 september 1989
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van woensdag 20 september 1989
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's