Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Kind eerbied voor schepping bijbrengen"
De Watersnip", voorbeeldig natuureducatiecentrum in dienst van het basisonderwijs
„Er zou naar gestreefd moeten worden de kinderen zoveel mogelijk met levensechte situaties te confronteren en het zou er meer om moeten gaan de leerlingen vaardigheden te leren dan alleen kennis bij te brengen. Kun je de leerlingen tijdens biologie-uren een aantal vaardigheden meegeven waarmee ze buiten schooltijd de natuur kunnen verkennen, dan is het effect veel groter dan wanneer je in de les iets vertelt. In hun vrije tijd en tijdens hun vakantie krijgen ze dan veel informatie over planten en dieren met hun achtergronden en hun milieu eromheen. De kennis die ze op deze manier opdoen, kun je hen in die paar biologie-uurtjes op school nooit bijbrengen".
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van vrijdag 17 november 1989
Reformatorisch Dagblad | 28 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 17 november 1989
Reformatorisch Dagblad | 28 Pagina's