Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Aanleg Scherpenzeelse rondweg start na zomer

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Aanleg Scherpenzeelse rondweg start na zomer

Situatie winkeliers wordt onderzocht

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

JSCHERPENZEEL - De gemeente wil na de zomervakantie beginnen met de aanleg van de Scherpenzeelse rondweg. Begin 1992 kan de weg dan gereed zijn. Direct daarna wil het college de herinrichting van het centrum uitvoeren.

De plannen voor het centrum moeten nog worden gemaakt. B en W willen 110.000 gulden uittrekken voor het vervaardigen van een globaal plan voor Stationsweg/Dorpsstraat/Oosteinde/Marktstraat.

Het college wil een verkeersbureau en een stedebouwkundig bureau inschakelen. Dit bureau zal een onderzoek naar het winkelbestand in de Dorpsstraat verrichten. Daaruit moet blijken dat uitbreiding van parkeerruimte al of niet gewenst is. Nadat een globaal schetsplan opgesteld is, wil het college hierover eerst weer advies van de raadscommissies. Daarna zal het schetsplan voor inspraak beschikbaar zijn, waarna de gemeenteraad het plan kan vaststellen. Tegelijkertijd willen B en W direct geld vragen voor de volgende fase in de planvorming. Dat zijn drie detailplannen binnen de reeds genoemde wegen in de centrumroute.

Uitgangspunten

Voor het op te stellen schetsplan heeft de gemeente reeds een aantal uitgangspunten geformuleerd. Zo moeten Dorpsstraat en Marktstraat open blijven voor alle verkeer in beide richtingen. Ook de bus blijft ge^bruik maken van de Dorpsstraat. Voor de kern van het centrum (rond de kruising Dorpsstraat/Marktstraat) geldt een ontwerpsnelheid van 30 kilometer per uur. Het college wil hiermee het verkeersaanbod maximaliseren op 3500 motorvoertuigen per etmaal.

Als uitgangspunt geldt verder dat het huidige marktterrein beschikbaar moet blijven voor de weekmarkt. Door het vergroten van het terrein wil de gemeente de inrichting verbeteren. Rond de centrumroute streeft het college naar het herstellen van de beplanting, zoals die voor „het autotijdperk" aanwezig was.

Dit artikel werd u aangeboden door: Reformatorisch Dagblad

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 7 maart 1990

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

Aanleg Scherpenzeelse rondweg start na zomer

Bekijk de hele uitgave van woensdag 7 maart 1990

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's