Positief
goede rij-eigensóhappen + luxueuze uitrusting + fraaie vormgeving
Negatief
hoge prijs - hoog verbruik - motor rumoerig bij hoge toefolder. Ook was onze testwagen uitgerust met een elektronisch dashboard (extraprijs 1000 gulden), dat de informatie zowel digitaal als analoog weergeeft. Erg leuk, maar naar onze smaak toch minder overzichtelijk dan een instrumentenbord met gewone meters.
AI met al is de Dedra een auto die duidelijk afwijkt van de rest. Helaas geldt dit ook voor de prijs, want de Dedra is gewoon erg duur. De wagen zal daardoor beslist geen allemansauto worden. Maar het houdt hem ook .exclusief: voor degenen die zich aangesproken voelen door de Lancia kan dat ook een extra pluspunt zijn.
Chrysler Voyager
Chrysler heeft de eerste steen gelegd van een nieuwe fabriek in Graz, Oostenrijk. In samenwerking met de Oostenrijkse firma SteyrDaimler-Puch zullen hier Chryslers Voyager gemaakt worden voor de Europese markt. Vanaf voorjaar 1991 moet hier onder andere een nieuwe Voyager met vierwielaandrijving van de band gaan rollen: De wagen zal voprzien worden van een door Steyr-Daimler-Puch ontwikkeld vierwielaandrijvingssysteem met visco-koppeling.
Bovendien zal in Graz een Voyager met dieselmotor gemaakt worden. Op dit moment is Chrysler bezig een 2,5 liter turbodieselmotor te ontwikkelen, die naar verluidt voor een vermogen moet zorgen van 120 pk. Ook op carrosseriegebied zijn ontwikkelingen te verwachten. Vanaf volgend jaar wordt de Chrysler Voyager leverbaar met permanente vierwielaandrijving.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 29 maart 1990
Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van donderdag 29 maart 1990
Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's