Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Positief

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Positief

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

goede rij-eigensóhappen + luxueuze uitrusting + fraaie vormgeving

Negatief
hoge prijs - hoog verbruik - motor rumoerig bij hoge toefolder. Ook was onze testwagen uitgerust met een elektronisch dashboard (extraprijs 1000 gulden), dat de informatie zowel digitaal als analoog weergeeft. Erg leuk, maar naar onze smaak toch minder overzichtelijk dan een instrumentenbord met gewone meters.

AI met al is de Dedra een auto die duidelijk afwijkt van de rest. Helaas geldt dit ook voor de prijs, want de Dedra is gewoon erg duur. De wagen zal daardoor beslist geen allemansauto worden. Maar het houdt hem ook .exclusief: voor degenen die zich aangesproken voelen door de Lancia kan dat ook een extra pluspunt zijn.

Chrysler Voyager

Chrysler heeft de eerste steen gelegd van een nieuwe fabriek in Graz, Oostenrijk. In samenwerking met de Oostenrijkse firma SteyrDaimler-Puch zullen hier Chryslers Voyager gemaakt worden voor de Europese markt. Vanaf voorjaar 1991 moet hier onder andere een nieuwe Voyager met vierwielaandrijving van de band gaan rollen: De wagen zal voprzien worden van een door Steyr-Daimler-Puch ontwikkeld vierwielaandrijvingssysteem met visco-koppeling.

Bovendien zal in Graz een Voyager met dieselmotor gemaakt worden. Op dit moment is Chrysler bezig een 2,5 liter turbodieselmotor te ontwikkelen, die naar verluidt voor een vermogen moet zorgen van 120 pk. Ook op carrosseriegebied zijn ontwikkelingen te verwachten. Vanaf volgend jaar wordt de Chrysler Voyager leverbaar met permanente vierwielaandrijving.

Dit artikel werd u aangeboden door: Reformatorisch Dagblad

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 29 maart 1990

Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's

Positief

Bekijk de hele uitgave van donderdag 29 maart 1990

Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's