Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Jan Felderhof 85 (II)

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Jan Felderhof 85 (II)

1 minuut leestijd

Felderhof luisterde altijd naar zijn innerlijk gehoor. Er was dus geen plaats voor regeltjes en toonsystemen: „Je kunt daar alleen maar in verstrikt raken. Messiaens vroegere composities zijn erg mooi, maar als hij later vanuit een zelf ontwikkelde toonladder gaat componeren, is er gelijk niets meer aan. En dan die vogeltjes! Je gaat zo'n beest toch niet op je muziekinstrument imiteren? Ik hoor ze veel liever inde vrije natuur!" De Bussumse Rondo-vorm is een kenmerk van Felderhofs eigenzinnige componeertrant. De strenge Rondo-wetten blijven weliswaar gehandhaafd, maar het thema herhaalt zich steeds in een andere vorm, vaak blijft alleen maar een fragment over: „Anders wordt het zo langdradig". In welke stijl

Dit artikel werd u aangeboden door: Reformatorisch Dagblad

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van maandag 19 oktober 1992

Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's

Jan Felderhof 85 (II)

Bekijk de hele uitgave van maandag 19 oktober 1992

Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's