Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Verzoenen

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Verzoenen

2 minuten leestijd

„Nu is Mijn ziel ontroerd; en wat zal Ik zeggen? Vader, verlos Mij uit deze ure. Maar hierom ben Ik in deze ure gekomen. Vader, verheerlijk Uw Naam”. Johannes 12:27 en 28

Christus riep ons, uit de staat der zonde, tot genade en heerlijkheid; ach, ik moet deze droevige rekening die ik bij Christus heb, opmaken: o, Christus wendt Zijn glimlachend aangezicht tot mij, en Hij roept, nodigt, smeekt en bidt dat Ik mij met God zal laten verzoenen.

Ik keer Hem de rug toe; Hij opent Zijn boezem en Zijn hart voor ons, zeggende: „Vriendinnen, duiven, komt en woont In de kloven van deze Steenrots”; en wij slaan tegen hem achteruit.

O, welk een schuld Is dit; Christus’ borst te krabben, terwijl Hij ons nodigt te komen en hoofd en hart aan Zijn borst te leggen. Deze onvriendelijkheid aan de ontroerde ziel van Christus Is meer dan zonden. De zonde Is een overtreding tegen de wet; Ik stem echter toe, het is oneindig meer.

Het Is echter een overtreding van wet en liefde belde, tegen de warme Ingewanden van liefde achteruit te slaan; op genade, op tederheid van oneindige liefde te spuwen.

Hij die blanken rood is, de schoonste des hemels, biedt aan, zwarte Moren op aarde te kussen, en zij willen niet tot Hem komen.

Het is een hart zo hard als een keisteen en diamant dat op evangelische liefde spuwt Wettische liefde Is liefde, evangelische liefde Is meer dan liefde; die Is het goud, de bloem van Christus’ tarwe, en van Zijn uitgezochtste liefde (Hooglied 5:6).

Samuel Rutherford

(Uit Christus stervende en zondaren tot Zich trekkende)

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 16 maart 1995

Reformatorisch Dagblad | 26 Pagina's

Verzoenen

Bekijk de hele uitgave van donderdag 16 maart 1995

Reformatorisch Dagblad | 26 Pagina's

PDF Bekijken