Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Uitzendpoot Vendex krijgt één naam

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Uitzendpoot Vendex krijgt één naam

Bureaus willen Europa-breed gaan werken

2 minuten leestijd

AMSTERDAM (ANP) - Het detailhandels- en dienstenconcern Vendex International gaat zijn uitzendbureaus een gezamenlijke naam geven. Nog dit jaar moeten ASB, Projectpartners, Compuhelp, Gregg, Intertra, Regit en Adhoc onder dezelfde naam naar buiten treden. Eerder al werden de uitzendbureaus Vedior onder de naam ASB gebracht.

Een woordvoerder van Vendex wilde gisteren nog niet vertellen wat de nieuwe naam voor de uitzendpoot wordt. Binnen Vendex zijn de uitzenddiensten ondergebracht in Vedior International. Bij concurrent Randstad werken buitenlandse vestigingen al langer onder dezelfde naam.

Vendex wil zich op de snel groeiende uitzend markt presenteren als één onderneming. Vooral internationaal werkende bedrijven zouden behoefte hebben aan een enkel bureau dat zorgt voor alle tijdelijke krachten. Nu bestaat Vedior International nog uit een wirwar van namen. De uitzendbureaus werken vooruitlopend op de nieuwe naam aan een betere internationale samenwerking. Momenteel presenteren de bureaus zich gezamenlijk in paginagrote, in het Engels gestelde advertenties. Daarin wordt aangekondigd dat ze streven naar een „European company” voor zowel tijdelijk als vast werk. Vendex heeft uitzend organisaties in, Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.

Buiten de samenwerking blijven Dactylo in Nederland en ASB Interim in België. Volgens de Vendex-woordvoerder richten deze uitzendbureaus zich op kleinere, plaatselijke klanten en vallen ze buiten de opzet van de internationaal werkende organisatie.

De uitzendbureaus van Vendex haalden vorig jaar een bedrijfsresultaat van 38 miljoen gulden bij een netto-omzet van 1,4 miljard. Daarmee zijn ze fors kleiner dan marktleider Randstad, die in 1994 een bedrijfsresultaat van 176,9 miljoen boekte bij een omzet van 3,8 miljard gulden. „De uit-, zend markt is zo groot, dat er ook voor de nummer twee nog goed geld valt te verdienen. We streven ernaar het gat met de marktleider te verkleinen”, aldus de woordvoerder. Streefcijfers van de uitzendactiviteiten wil hij niet geven.

Dit artikel werd u aangeboden door: Reformatorisch Dagblad

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 13 april 1995

Reformatorisch Dagblad | 28 Pagina's

Uitzendpoot Vendex krijgt één naam

Bekijk de hele uitgave van donderdag 13 april 1995

Reformatorisch Dagblad | 28 Pagina's