Rabo-reclame voor chipknip „misleidend”
AMSTERDAM (ANP) - De Rabobank mag in reclame niet meer betogen dat miljoenen Nederlanders de chipknip al gebruiken. Dat is „onjuist” en „misleidend”, zo heeft de Reclame Code Commissie bepaald in een zaak die was aangespannen door een particuliere klager.
In de uitspraak stelt de commissie dat de Rabobank wel mag melden dat een paar miljoen men.sen al een chipknip hebben. Maar de bank heeft niet aannemelijk kunnen maken dat die mensen de elektronische portemonnee ook werkelijk gebruiken.
De Amsterdamse klager had protest aangetekend tegen drie radiospotjes waarin de Rabobank reclame maakt voor de chipknip. Volgens hem probeert de bank met de reclame middenstanders te dwingen zo snel mogelijk een automaatje voor de chipknip aan te schaffen.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van woensdag 16 april 1997
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van woensdag 16 april 1997
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's