Senaat Canada perkt tabaksfabrikanten in
OTTAWA (EFE/AFP/RTR) - De Canadese Senaat heeft gisteren ingestemd met een pakket maatregelen dat het adverteren voor sigaretten aanzienlijk moeilijker moet maken. Het wetsontwerp, dat met 75 tegen 1 stem werd aangenomen, verbiedt het adverteren op radio en televsie en op reclameborden.
Tabaksfabrikanten die speciale gelegendheden willen sponsoren, zoals sport- en muziekevenementen, mogen slechts op 10 procent van de aanplakbiljetten waarop die gebeurtenissen worden aangekondigd hun merk noemen. Ook mogen er geen rookwaren meer worden verkocht via automaten in kroegen en andere openbare gelegenheden.
Het wetsontwerp werd vorige maand in het Lagerhuis aangenomen met 139 tegen 37 stemmen. Nu moet alleen gouvemeur-generaal Leblanc zijn goedkeuring er nog aan hechten voordat het in werking treedt.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 17 april 1997
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van donderdag 17 april 1997
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's