Libertel geeft 368 min. aan werving uit
MAASTRICHT (ANP) - Libertel heeft vorig jaar ƒ 368 miljoen gulden aan kosten gemaakt om een sterkere positie op de markt voor mobiele telefonie te verkregen.
Een belangrijk deel hiervan werd uitgegeven aan de werving van abonnees in de vorm van het verstrekken van kortingen op de prijs van telefoons in combinatie met een Libertelabonnement. Dit blijkt uit het jaarverslag van het telefoonbedrijf.
De enige concurrent van PTT Telecom breidde zijn abonneebestand in 1996 uit met 186.000 nieuwe aansluitingen op het GSM-net. Libertel had eind vorig jaar 212.000 abonnees. Dat aantal is inmiddels toegenomen tot 280.000. Die zorgden voor een omzet van ƒ 202 miljoen. Libertel heeft inmiddels een marktaandeel van 31 procent in de GSM-markt. Het aandeel onder de nieuwe GSM-abonnees in de explosief groeiende markt bedroeg 44 procent. PTT Telecom verdubbelde vorig jaar het aantal GSM-aansluitingen tot 484.000.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 18 april 1997
Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 18 april 1997
Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's