Spaarsysteem Loko leidt tot omzetgroei
UTRECHT - Het Loko-spaarsysteem lijkt het lokale kopen daadwerkelijk te stimuleren. In de elf regio’s waar het programma draait, zegt 30 procent van de spaarders dat ze meer geld uitgeven in winkels die aan Loko meedoen. Van de ondernemers ziet bijna 40 procent een omzetstijging.
Deze cijfers zijn afkomstig uit een Nipo-onderzoek ter gelegenheid van het feit dat het Loko-systeem een jaar bestaat. Het programma is door de Rabobank in het leven geroepen om het behoud van de lokale koopkracht te stimuleren en te voorkomen dat mensen hun geld voornamelijk in grote winkelcentra en bij het grootwinkelbedrijf uitgeven.
De meerderheid van de spaarders vindt dat Loko het winkelen in de eigen woonplaats aantrekkelijker maakt. Van de ondernemers zegt 44 procent dat klanten vaker in de winkel komen, 39 procent signaleert een omzetstijging.
Deelnemers aan het Loko-systeem sparen punten voor waardebonnen die bij lokale ondernemers kunnen worden besteed. Eind dit jaar zal het aantal plaatsen waar het programma draait tussen de vijftig en de honderd liggen.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 9 mei 1997
Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 9 mei 1997
Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's